ترامپ: حضور در ناتو به ضرر آمریکا است

نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه حضور آمریکا در ائتلاف ناتو را به زیان این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در جریان بازدید از تحریریه روزنامه واشنگتن‌پست، حضور آمریکا در ائتلاف ناتو را به ضرر آمریکا خواند و خواستار کاهش حضور کشورش در این ائتلاف شد.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، ترامپ همچنین گفت که آمریکا باید منابعش را صرف تقویت زیرساخت‌هایش بکند.

وی گفت: «من فکر می‌کنم که ما امروز در جهان متفاوتی هستیم و و فکر نمی‌کنم که باید دیگر اقدام به کشورسازی بکنیم. به نظر من معلوم شده که این جواب نمی‌دهد و ما کشوری متفاوت نسبت به قبل داریم.»

نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: «ما 19 تریلیون دلار بدهی داریم. احتمالاً روی حباب نشسته‌ایم. و این حبابی است که اگر بترکد، فاجعه‌بارخواهد بود. فکر می‌کنم که ما مجبوریم کشورمان را بازسازی کنیم.»

ترامپ خاطرنشان کرد: «من نگاه می‌کردم که ما در عراق مدرسه درست می‌کردیم و آنها منفجر می‌شدند. یکی دیگر می‌سازیم و منفجر می‌شود . سه بار آن را بازسازی کردیم و بعد نمی‌توانیم در بروکلین مدرسه بسازیم.»

میلیاردر جنجالی در بخش دیگری از اظهاراتش عضویت آمریکا در ناتو را به چالش کشید و متحدان کشورش را به اهمال در رسیدگی به اوضاع اوکراین متهم کرد.

او گفت: «اوکراین کشوری است که ما را بیشتر از سایر کشورهای ناتو تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما همه این بار را به دوش می‌کشیم. انها هیچ کاری انجام نمی‌دهند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار