فدراسیون کشتی حامی خرس قهوه‌ای

س از امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان حدود 50 فدراسیون ورزشی حامی گونه‌های جانوری کشورمان که در حال انقراض هستند، شدند.

 به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فدراسیون کشتی نیز در راستای وظایف فرهنگی و اجتماعی خود حامی خرس قهوه‌ای شد و در همین راستا نیز خرس قهوه‌ای پاسارگاد به عنوان نماد دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان که در تاریخ 5 و 6 آذر ماه سال جاری (94) در ورزشگاه 12000 نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار گردید معرفی شد.

همچنین به منظور جلب توجه عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه، با هماهنگی صورت گرفته از سوی دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، فرشی با طرح "خرس قهوه‌ای پاسارگاد" که توس قالی بافان زبده پاسارگادی بافته شده بود در حاشیه برگزاری مسابقات کشتی باشگاه‌های جهان رونمایی شد.

خرس قهوه‌ای پاسارگاد از گونه‌های در حال انقراض است که تلاش می‌شود زیستگاه این حیوان به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شود در شهر پاسارگاد گردنه‌ای وجود دارد به نام گردنه خرسی که هنوز در آنجا خرس وجود دارد. خشکسالی و کمبود منابع آب و تغذیه و آتش سوزی‌های جنگلی چند سال اخیر باعث به خطر افتادن حیات خرس قهوه‌ای پاسارگاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار