مهم ترین اخبار اقتصادی یازدهم فروردین ماه؛

قیمت سکه و ارز در بازار تهران/ قیمت سه پورشه در اروپا با یک پورشه در ایران برابری می کند

از مهم‌ترین عناوین اخبار اقتصادی امروز می توان به تقویت بنیه اقتصادی کشور راهگشای رسیدن به شعار سال و عبور مصرف بنزین از مرز 81 میلیون لیتر اشاره کرد.

به گزارش  خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


در مهرماه سال 94 سکه بهار آزادی با نوسانات زیادی مواجه بوده است.


امروز 11 فروردین 95، قیمت سکه طرح قدیم به نرخ یک میلیون و 18 هزار تومان به فروش می‌رسد.


شاخص بورس در مهر ماه سال گذشته در کانال بیش از 63 هزار واحدی به کار خود پایان داده است.


استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: صنعت و معدن همانند سایر بخشهای اقتصادی کشور به علت کمبود توانایی های مالی دولت چندان مورد توجه قرار نگرفت.


جذب سرمایه گذار خارجی با قوانینی که به نفع تولید کننده و سرمایه گذار نیست، امکان پذیر نخواهدبود.


قیمت برخی خودروهای لوکس پرطرفدار را در بازارهای اروپایی به ارزش پولی کشورمان، در این خبر گردآوری کرده ایم و با قیمت بازار ایران مقایسه می کنیم.


یک کارشناس اقتصادی گفت: اولین قدم جهت اشتغال‌زایی در کشور حفظ کارخانه‌های فعال است و پس از آن باید به فکر ساخت کارخانه‌های دیگر باشیم.


کارشناس اقتصادی گفت: تقویت تولید، توسعه بنیه صادرات غیر نفتی، تقویت بنگاههای کوچک و متوسط که باید در شعار اقتصاد سال مورد تاکید قرار گیرد.


مصرف بنزین در روز گذشته(دهم فروردین ) 81.4ميليون ليتر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با افزایش 5 درصدی مواجه بوده است.


عضوهیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: ایجاد مانع برای اجرای قراردادها و یا هر فعالیتی را، خود تحریمی برای تولیدکنندگان داخلی می دانیم .


اجرای طرح بزرگ پالایشگاهی سبب افزایش قابل توجه درآمد کشور و اشتغال زایی و مصون نگاه داشتن کشور از آسیب هایی احتمالی اقتصادی است که تهدید خام فروشی را به یک فرصت تبدیل می کند.


با توجه به صحبت های مسولان سازمان راهداری این انتظار می رفت که در ایام نورزو عملکرد مطلوبی داشته باشد اما پای آنها در تحقق گفته هایشان لنگ زد.


یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در سال 95 پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار