فایننشال تایمز: تلاش عربستان برای کُند کردن روند افزایش صادرات نفت ایران/منع ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر عربستان و بحرین

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از تلاش‌های عربستان سعودی برای کُند کردن روند افزایش صادرات نفت ایران خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، این روزنامه در گزارشی نوشت که عربستان سعودی تلاش می‌کند با منع ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر عربستان و بحرین، روند افزایش صادرات نفت ایران را کُند و آهسته کند.

عربستان سعودی در این راستا، ورود نفتکش‌های ایرانی به آبهای خود را محدود و ممنوع کرده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت؛ براساس اطلاعیه و دستورالعملی که یک شرکت بیمه کشتیرانی در ماه فوریه به اعضای خود ارسال کرده است، کشتی‌های ایرانی که حامل نفت خام این کشور هستند از ورود به بنادر عربستان و بحرین منع شده‌اند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است کشتی‌هایی که یکی از 3 مقصد آخر آنها بنادر ایران بوده است قبل از ورود نیاز به اخذ مجوز از مقامات عربستانی و بحرینی دارند.

فایننشال تایمز نوشت؛ از زمان لغو تحریمها ایران فقط بخش کمی از نفت خام خود را به اروپا از جمله به شرکت سسپا اسپانیا، توتال فرانسه و شرکت لیتاسکوی روسیه فروخته است.

ایران پیش از این برای صادرات نفت خود با موانعی چون بیمه، انتقال پول و دیگر محدودیتهای قانونی مواجه بود. به دنبال توافق هسته ای ژانویه 2016، ایران اجازه یافت صادرات نفت خود را دوباره افزایش بدهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار