صحبت های وزیر ورزش در برنامه ورزش و مردم؛

انتخابات فوتبال 11 اردیبهشت برگزار شود/تاکید بر ماندگاری کی روش

محمود گودرزی گفت: امیدوارم که اساسنامه فوتبال به تصویب هیات دولت برسد و خوش بین هستم انتخابات یازدهم اردیبهشت ماه انجام گیرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر ورزش با حضور در برنامه ورزش و مردم در ابتدای صحبت های خویش درباره مشکلاتی که گفته می شود با علی کفاشیان دارد، اظهار داشت: من از ابتدا که من در این مسئولیت قرار گرفتم، نقطه نظراتی داشتم که کارشناسی بود. به فدراسیون فوتبال منتقل می کردم و بخش عمده ای از آن هم مرتفع می شد. البته نه به این شکل که بحث دخالت وسط بیاید.

فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است، البته باید زیر نظر قوانین باشد. قطعا وزیری که در برابر دولت و مجلس پاسخگو است، باید این موضوع را پیگیری کنم. وقتی هر اتفاقی در ورزشگاه‌ها رخ می دهد، وزیر را دعوت می کنند و باید پاسخگو باشند. امیدوار هستیم که این روند ادامه پیدا کند.
 
گودرزی در بخش دیگری از صحبت های خود به ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می شود احتمال دارد انتخابات به تعویق بیفتد، اشاره کرد: دوره های ریاست های جمهوری در اکثر کشورها 2 دوره است. در اساسنامه سال 1386 فدراسیون فوتبال نیز 2 دوره پیش بینی شده است. ضمن اینکه کفاشیان حتما خودش این 2 دوره را استناد کرده است. یک مدیر در 2 دوره می تواند آنچه که مهارت ها و شایستگی های خود را ثابت کند. امیدواریم این به تصویب دولت محترم برسد. البته برخی فدراسیون های دیگر با فوتبال فرق می کنند.
 
وزیر ورزش افزود: ما تهدیدات بیرونی از سوی کشورهای خلیج فارس داریم که لابی کرده اند. 11 اردیبهشت ماه 95 باید انتخابات را برگزار کنیم. یک کمیته بر اساس آن اساسنامه تشکیل شود. البته نهادهای ناظر نیز باید درباره کاندیداها نظر بدهند. امیدوارم فضای المپیکی ما قربانی این فضا نشود. ما هم دغدغه خاطر نداریم و مثل سایر فدراسیون ها برگزار می شود.

 تاکید وزیر ورزش بر ماندگاری کی‌روش

وزیر ورزش و جوانان بر ماندن سرمربی تیم‌ملی تاکید کرد.

محمود گودرزی در ادامه درباره تنش ایجاد شده میان کارلوس کی روش و علیرضا اسدی عنوان کرد: سرمربی تیم‌ملی انسان محترمی است اما هیچ کس اجازه ندارد در هیچ مجموعه ای اهانتی انجام دهد. ما در فضای فوتبال باید از کشمکش ها و رفتارهای سیاسی پرهیز کنیم. فضای آرام فضایی است که به ما کمک انجام دهد. فوتبال به طور طبیعی پرچالش است. در هیچ ورزشی غیر از فوتبال نمی بینید 50 هزار نفر به استادیوم بروند. در بین این افراد ممکن است مسائلی پیش بیاید.

او ادامه داد: آقای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، آقای کی روش از دانش خوبی برخورد دار است و باید این دانش را در اختیار کلیه مربیان کشورمان قرار دارد. در لیگ برتر که سنگ بنای فوتبال را می گذارد، ما نیاز به این دانش داریم. به همین خاطر کی روش باید کلاس های دانش افزایی را برای مربیان لیگ برتری برگزار کند. 

کی روش در دوره قبل برای ورود به جام جهانی فوتبال توفیق داشت و انشاءالله مجددا این توفیق را نصیب تیم ملی می کند. به همین خاطر دوستان باید از حواشی که به تیم ملی لطمه می زند، دوری کنند و حضوری جدی داشته باشند.

گودرزی افزود: ما به کی روش احترام می گذاریم، اگرچه چند مرحله مبلغ قراردادش عقب افتاده اما مشکل را حل می کنیم. اگر فدراسیون بتواند مشکلات را حل کند،‌چه بهتر و اگر هم نتوانست به ما منعکس کند، حتما تلاش می کنیم آن چیزی که در توانمان هست را بگذاریم و مشکلات مرتفع شود. در یک مجموعه همه افراد باید در کنار هم باشند و در راستای توفیق تیم ملی تلاش کنند.

ما باید بر اساس قراردادها عمل کنیم و ایشان را نگه داریم. کی روش باید طبق قرارداد عمل کند و به ارکان فدراسیون احترام بگذارد. ارکان فدراسیون هم باید احترام را نگه دارند تا فضا آرام شود. فکر هم نمی کنم مشکلات اسدی و کی روش جدی باشد.

وزیر ورزش، اسدی و کی‌روش را آشتی می‌دهد

سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال آشتی می‌کنند.

محمود گودرزی در پایان صحبت‌هایش ابراز علاقه کرد که مشکل کی روش و علیرضا اسدی را حل کند.

او در این باره می‌گوید: اگر دوستان قابل بدانند بنا دارم پادرمیانی کنم و اسدی و کی روش با هم آشتی دهم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار