لرستان؛

آزادی ۲۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در لرستان

مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان گفت: ۲۳۰ زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته در لرستان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شاکرمی افزود: از این تعداد 51 نفر در فاصله دهه مبارک فجر تا ایام نوروز آزادشده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 389 زندانی غیر عمد در لرستان وجود دارد افزود: از این تعداد زندانی 382 نفر مرد و هفت نفر زن هستند که درمجموع 30 نفر به خاطر جرائم دیه و مابقی بدهی مالی دارند و برای آزادی این 389 نفر 20 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل ستاد دیه لرستان گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی مردم تا روز شنبه بیست و یکم فروردین‌ماه می‌توانند نسبت به دریافت الحاقیه افزایش تعهدات بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو به بانک مراجعه کنند.

وی به افزایش نرخ دیه در سال 95 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از بیست و یکم فروردین، ماه رجب آغاز می‌شود و از ماه‌های حرام سال است توصیه می‌شود که مالکان خودرو نسبت به تکمیل بیمه قبلی خود اقدام کنند.

شاکرمی افزود: دیه ماه‌های غیر حرام از220 میلیون تومان به 253 میلیون و 300 هزار تومان افزایش‌یافته که بر همین اساس، بیمه‌گذاران باید برای تهیه الحاقیه مربوط به مابه‌ التفاوت افزایش دیه اقدام و تعهدات بیمه‌نامه وسیله نقلیه خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 35 نفر به دلیل عدم دریافت الحاقیه و رخ دادن اتفاق روانه زندان شدند گفت: در حال حاضر 30 زندانی به خاطر عدم پرداخت دیه در استان زندانی هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.