علیمردانی در مخالفت با بودجه 95:

افزایش هزینه‌ها در بودجه 95 با درآمدها تطابق ندارد

یک نماینده مخالف بودجه گفت: بودجه 95 هم محاسن و معایبی دارد که متاسفانه هنوز معایب آن برطرف نشده است.

افزایش هزینه‌ها در بودجه 95 با درآمدها تطابق نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن علیمردانی نماینده مردم طارم  در مجلس که در مخالفت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: بودجه 95 هم محاسن و معایبی دارد که متاسفانه هنوز معایب آن برطرف نشده است. 

وی ادامه داد: جا دارد اینجا از اعضای کمیسیون تلفیق برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها تشکر کنم. 

علیمردانی با اشاره به معایب بودجه سال 95 ادامه داد: متأسفانه در این لایحه هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است اما درآمدها متناسب با این افزایش افزوده نشده است در کمیسیون تلفیق نیز حضور 25 هزار میلیارد تومان مجددا هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است که بخش قابل توجه این منابع معمولا تحقق پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: خوب بود که کمیسیون تلفیق و دولت گزارش می‌داد که جمع کل منابع دولت در سال گذشته عملکردش چقدر بوده است تا متوجه می‌شدیم که چقدر با بودجه پیشنهادی 95 مغایرت دارد.

وی ادامه داد: وقتی مغایرت بالای 20 درصد باشد بودجه نویسی دیگر اصلا اثربخش نیست. 

محسن علیمردانی با اشاره به مشکلات بوجه سال 95 اظهار کرد: عدم تحقق و کسری بودجه دولت را مجبور به دست‌اندازی به صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی که متأسفانه در سالهای گذشته هم این اتفاق افتاده است و موجب افزایش پایه پولی کشور شد.

مخالف بودجه 95 ادامه داد: همین مسائل موجب افزایش تورم در کل کشور شد که در نهایت موجب بی‌انضباطی در بازارهای ارزی در کشور شد.

علیمردانی با تأکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل انتخاب کردند و متأسفانه بیشتر جلسات کمیسیون در سال گذشته صورت گرفت بحث اقتصاد مقاومتی به صورت جدی توسط کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار نگرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ماده 219 برنامه پنجم توسعه دولت موظف است تا پایان سال دوم برنامه به تدریج زمینه‌های لازم را برای تهیه بودجه در کلیه دستگاه‌های اجرایی فراهم آورد به نحوی که لایحه بودجه در سال سوم برنامه به روش مذکور تهیه و تقدیم مجلس اسلامی شود گفت: متأسفانه با ادامه روندهای گذشته بودجه سال 95 نیز به این روش تهیه و تنظیم نشد. 

وی ادامه داد: متأسفانه برنامه پنجم توسعه به فراموشی سپرده شده است. 

محسن علیمردانی در پایان با تأکید مجدد برنقایص بودجه سال 95 اظهار کرد: از همکاران می‌خواهم به این لایحه رأی منفی بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار