مصری در موافقت با بودجه 95:

نظام اداری کشور معیوب است/10 برابر متوسط کشورهای دنیا کارمند داریم

یک نماینده موافق بودجه گفت: نظام اداری کشور معیوب است به طوری که 10 برابر متوسط کشورهای دنیا کارمند داریم.

نظام اداری کشور معیوب است/10 برابر متوسط کشورهای دنیا کارمند داریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را در جهت ارائه بودجه کرده است و براساس اختیاراتی که قانون به دولت داده است و با وجود تمامی محدودیت منابع، انتظارات، فاصله بین خواسته‌ها وتوقعات بودجه را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم موافق و مخالف موضوعیت ندارد و آن چیزی را که امروز ما در مجلس صحبت می‌کنیم مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است و هر جایی را می‌توانیم تغییر دهیم لذا مخالفت معنایی ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: باید بودجه‌ای را که به مجلس تقدیم شده را بپذیریم و سپس برای اصلاح مسائل در جزئیات وارد شویم.

مصری با اشاره به نظام بودجه‌ریزی در کشور افزود: ابتدا باید ببنیم که آیا نظام بودجه ریزی در کشور مطلوب است یا خیر، بنده با اعتقاد عرض می‌کنم هیچ کدام از ارکان نظام با این نظام بودجه ریزی در کشور موافقت ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز ما به آن نیازمند هستیم تأمین نظام بودجه ریزی در کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال اصلاح نظام اقتصادی هستیم، باید نظام‌های یک نظام اقتصادی اصلاح گردد چرا که امروز نظام‌های حاکم بر اقتصاد کشور است مثل نظام بانکداری، نظام مالیاتی، نظام تولیدی، نظام اداری، این نظام‌ها هستند که امروز کشور ما را دچار مشکل کرده‌اند.

مصری با بیان اینکه ده برابر متوسط کشورهای دنیا کارمند اداری داریم تصریح کرد: نظام اداری ما معیوب است و کسانی هستند که فرار مالیاتی دارند و میلیاردها تومان پول را به جیب می‌زنند و کسی هم به سراغ این‌ها نمی‌رود.

وی گفت: نظام تولیدی کشور متأثر از نظام بانکداریست و همچنین نظام گمرکی ما گرفتار 25 میلیارد دلار یعنی نزدیک به 80 میلیارد تومان کالای قاچاق دارد.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: شاخص بیکاری در مناطق مختلف کشور بسیار معنادار است به عنوان مثال کرمانشاه با 23 درصد بیکاری رسمی اعلام شده است و بعنوان بیکارترین استان کشور از طرف مرکز آمار کشور معرفی شده است اگر نظام بودجه ریزی درست باشد چرا باید این همه فاصله در مناطق مختلف وجود داشته باشد.

مصری تأکید کرد: نظام بودجه ریزی ما حاصلش این است که پروژه‌هایی داریم که امروز می‌توان آن را به عنوان آثار باستانی ثبت کرد، ده‌ها هزار پروژه رها شده ‌اند و 80 درصد بودجه فقط هزینه‌های جاری است و تنها 20 درصد بودجه توانسته وضع اقتصاد کشور را درست کند. 

وی با بیان اینکه امسال اصناف ما دچار رکود شده‌اند گفت: نباید براساس افزایش مالیاتی فشار بر اصناف وارد کنیم و باید کاهش مالیات داشته باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: باید از کسانی که فرار مالیاتی دارند مالیات بگیریم نه اینکه 20 تا 30 درصد به مالیات اصناف اضافه کنیم. 

انتهای پیام/



برچسب ها: مصری ، بودجه ، موافقت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خیلی از کارمندان در طول روز دو ساعت کار مفید ندارند.
آخرین اخبار