گزارش/

بودجه 95 به زبانی ساده+ نمودار و جداول

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین بخش‌های لایحه بودجه، برای مردمی که دغدغه دخل و خرج‌ آینده دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

بودجه 95 به زبانی ساده+ نمودار و جداولبه گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید ارائه گزارشی که شامل مهم‌ترین بخش‌های لایحه بودجه 95 باشد، برای مردمی که می‌خواهند از وضعیت دخل و خرج‌های سال جاری کشورشان با خبر باشند، حائز اهمیت باشد.

این گزارش تصویری ساده از لایحه بودجه سال 1395 ارائه می کند که برای عموم قابل فهم باشد، تا با استفاده از آن بتوانند به اجمال، دخل و خرج دولت در سال 1395را پیگیری کنند.

بودجه در بسیاری از مواقع سندی فنی و پیچیده تلقی می شود که معمولا آگاهی و درک جزئیات آن برای عموم ثقیل است برای رفع این مشکل، نهادهای دولتی یا مشاوره‌ای قانونگذاری در کشورهای مختلف، در کنار انتشار گزارش‌های تکنیکی، اقدام به ساده سازی و انتشار مفاهیم بودجه در قالب هایی ساده‌تر می کنند.

به منظور درک بیشتر اطلاعات بودجه ای، مفاهیم و اصطلاحات فنی آن تا حد امکان در قالب اصطلاحات عام‌تر بیان شده و برای فهم راحت‌تر این مفاهیم‌، در بسیاری از موارد به جای متن، از تصویر استفاده شده است. همچنین به منظور ساده‌سازی، برخی اعداد گرد شده و برخی جزئیات تکنیکی نادیده گرفته شده‌اند.

برای مطالعه این گزارش نیاز به آشنایی خاص با بودجه و بودجه‌ریزی نیست و همگان می‌توانند از آن بهره ببرند؛ چه در مقام قانونگذار، سیاستمدار، متخصصان‌، رسانه ها و خواه یک شهروند این گزارش به ویژه برای افرادی که با پدیده‌های بودجه و بودجه ریزی آشنایی ندارند و علاقمند هستند تا به پیگیری فعالیت‌های دولت از طریق لایحه بودجه بپردازند می‌تواند مفید باشد.

برای مشاهده بودجه 95 به زبان ساده اینجا کلیک کنید. 
  
شایان ذکر است گزارش مذکور برگرفته از سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار