دروغ سيزده صداوسيمايی اين بار قبل و بعد از سيزده

"دروغ سيزده" که به دفعات صدا و سیما را نشانه گرفته، برای معدودی از سایتک و کانالچه‌ها اشتغال ایجاد کرده و البته ذهن برخی ها را به خود مشغول می کند.

دروغ سيزده صداوسيمايی اين بار قبل و بعد از سيزدهبه گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان چند سالي است که متأسفانه مقوله‌اي غير فرهنگي با عنوان "دروغ آوريل" در کشور ما بومی شده و با نام "دروغ سيزده" اگرچه برای معدودی اشتغال ايجاد مي‌کند اما در کنار آن ذهن بسياري را مشغول و برای مدتی هر چند محدود و اندک به اصطلاح سرکار مي‌گذارد.

صرف نظر از زشتی اين مساله و البته مغايرت آن با اخلاق ايرانی- اسلامي آنچه بيش از هر چيز در اين ميان جلب توجه می کند افراط و زياده روي در تلاش برای اين بومی سازی غير محترم است. در تازه ترين مدل از اين تغليظ بظاهر فرهنگی پيش از 13 فروردين سايتی که اگرچه زرد نيست اما رستگاري را احياناً در جذب مخاطب با زرد نويسي مي‌داند حمله به صدا وسيما را به عنوان يک برند به اصطلاح روشنفکري کليد زد و زرد زرد نوشت " رئيس صدا و سيما ده روز است بر سرکار حاضر نشده است." هر چه در اين ميان چوب خط‌هاي حضورمان در سازمان را بررسي کرديم و حتي با انگشتان دستمان روزها را شمرديم و النهايه اوراق تقويم را ورق زديم عدد 10 درنيامد که نيامد لذا توصيه کرديم بگويند: آنتن‌هاي ما در صدا و سيما رئيس را نديد بلکه با اين روش اعتبار رسانه ايشان مخدوش نشود چون نديدن معدود خبرچينان دليل بر نبود رئيس صدا و سيما نيست.

به هر حال با خود گفتيم آرزو بر اين جوانان جوياي نام عيب نيست مي‌گذاريم و مي‌گذريم شايد دعاي تحويل سال اثر کند و کج احوالي‌هايشان بسامان شود، اما انگار يا اين جماعت دعاي تحويل نخوانده بودند و يا واقعاً اصلاح کجي و نادرستي را از خالق خوبي‌ها طلب نکرده بودند چه آنکه با لختي فاصله غافله تهمت زني اينبار از سايتکي ديگر سر برآورد که عن قريب ساختار صدا وسيما دگرگون مي‌شود و کابينه همکاران سرافراز واژگون، پيگيري مجدد و سوال از دروغ نويسي و شايعه‌ انديشي‌ اين سايتک از روان پريشي قرائت شد چه آنکه بلافاصله به اصطلاح خبر از خروجي سايتک نا معتبر برداشته شد که شتر ديدي نديدي...

اما این پایان ماجرا نبود. خاطرها از تشویش‌های عاقبت نينديش پاک نشده بود که این بار کانالچه‌ای بی‌رتبه با کمتر از 400 نفر عضو و علي‌رغم گذر چند روز از سيزده بدر ادعا کرد عالم به اسرار اتاق جلسات معاونت خبر است. صاحب اين ادعا مي‌گفت جلسات معاونت خبر مشوش است و حال مدیران این معاونت مرتعش و...
ترجيح بر آن شد که به مصداق
 چون سر و کار تو با کودک فتاد.... هم زبان کودکي بايد گشاد
فقط به يادش آوريم که صداقت، شفافيت و صحت که از اصول مسلم خبر است پيشکش حداقل نه شمار سنوات و ماه‌ها که لحظات عمر کوتاهش را بياد آورد و نگاهي به تعداد مخاطبين کمتر از 400 نفريش بينداز تا فهم کند اين نکته را که: اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست.

گفتند نگفتنده مي‌گويند


گفتند: رئيس سازمان صدا و سيما 10 روز است سرکار خود حاضر نشده است
نگفتند: نديدن (آنتن‌ها و خبرچينان) همواره دليل بر نبودن نيست
مي‌گويند: سنگ مفت گنجشک مفت، حرف مفت و مفت حرف زدن ماليات ندارد.
گفتند: تغييرات اساسي بزودي در صدا و سيما صورت مي‌پذيرد، دگرگون شدن ساختار و جابجايي مديران ارشد.
نگفتند: منبع اين ادعا چيست و نيفزودند چرا؟
مي‌گويند: اگر فلان مطلب براي شما آب ندارد براي ما نان دارد.
گفتند: معاونت خبر کوچک مي‌شود، مديران نگرانند و رأس مديريت ساکت
نگفتند: انگيزه خبررساني، اطلاع‌رساني و تلاش جهت تعميق بينش و نگرش مردم چرا کاستي نگرفته و به چه دليل سياست و تدبيرهمانست که بود.
مي‌گويند: اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست
خواهند گفت: دروغ سيزده گفتيم
نخواهند گفت: بنيان استدلالمان چوبين و سخت بي تمکين بود.
مي‌گويند: آرزو بر نونهالان (رسانه) عيب نيست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار