تعرفه 25 درصدی بزرگترین مانع صادرات به روسیه/ پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری محصولات لبنی

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت:تعرفه 25 درصدی بزرگترین مانع صادرات به روسیه است که تا به امروز روسیه این تعرفه را کاهش نداده است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صادرات لبنیات به روسیه اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته، 12 تن پنیر سبز به روسیه صادر شده و 12 تن پنیر از انواع دیگر بعد از صدور گواهی مبدا تا پایان فروردین ماه صادر خواهد شد و امیدواریم بعد از بازاریابی و گذراندن مراحل اولیه شاهد افزایش صادرات لبنیات به روسیه باشیم.

وی با اشاره به پیش بینی صادرات لبنیات به روسیه گفت: برای سال جاری پیش بینی کرده ایم که صادرات 500 الی 800 میلیون دلار محصولات لبنی به روسیه محقق شود و این درحالیست که کارخانه ها انتظار دارند که این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

باکری در ادامه یادآور شد: سال گذشته ،مجموع صادرات محصولات لبنی به عراق و افغانستان 640 میلیون دلار برای کشور ارزآوری در برداشته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه محصولات لبنی در روسیه قیمت پایینی دارند، گفت: قیمت محصولات لبنی در روسیه قابل مقایسه با قیمت لبنیات در ایران نیست و این مساله مانع بزرگی در توسعه صادرات است که برای حل این مشکل باید راه حلی اندیشیده شود.

وی با اشاره به موانع صادرات به روسیه بیان کرد: تعرفه 25 درصدی بزرگترین مانع صادرات به روسیه است که تا به امروز روسیه این تعرفه را کاهش نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار