چگونه پيگير قطع شدن يارانه خود باشيم؟/درآمد خام خانوار نبايد تنها معيار حذف يارانه بگيران باشد

احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حذف بتونه بگيران نباید فقط درآمدهای خام را مد نظر قرار دهیم بلکه باید هزینه های خانوار نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ميدري معاون رفاه وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي در خصوص حذف برخي افراد از ليست يارانه بگيران اظهار داشت:مرحله ابتدائي این مصوبه که شامل حذف یارانه پزشکان، تجار و اصناف درجه یک می شود در نیمه نخست سال ۹۴ اجرایی شد .

وي افزود:اما بند دیگر آن سه دهک درآمدی جامعه حدود ۲۴ میلیون نفر را شامل می شود که شناسایی آنها و اجرای آن برای دولت مشکل است اما سعی می کنیم این مصوبه را اجرا کنیم


معاون رفاه وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي افزود:نباید فقط درآمدهای خام را مد نظر قرار دهیم بلکه باید هزینه های خانوار نیز در نظر گرفته شود.

وي تصريح كرد:دولت در سال گذشته دستور  قطع  6میلیون از یارانه بگیران را صادر کرد اما تنها سه میلیون و دویست هزار نفر حذف شدند و این در حالی است که در هر سال یک میلیون تولد داریم.

ميدري با اشاره به اينكه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ۲ دفترچه درمان دارند که آنها از دو محل یارانه درمان می گیرند بيان كرد:در همين راستا بیماران خاص که ۲ دفترچه دارند، تا پایان فروردین باید یکی از آنها را انتخاب کنند و هر ایرانی یک دفترچه بیمه داشته باشد.

وي گفت:دولت های مختلف از سال ۸۰ سعی کردند پایگاه های اطلاعاتی را تجمیع کنند اما این کار در دولت یازدهم موفقیت آمیز اجرا شد و مجلس اجازه دهد که به آرامی و با دقت حذف یارانه های پردرآمدها انجام شود.

وزير تعاون كارو رفاه اجتماعي افزود:افردای که یارانه  آنها حذف شده میتوانند به سامانه yaraneh10.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید رشیدی
۲۳:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
با سلام
یارانه ی ما حذف شده .با توجه ب این که شرایط اقتصادیه خوبی ندارم و حتی برای ازدواج پسر بیکار سی ساله ام ماندم چکار کنم.پسر دیگرم در استانه ی رفتن به دانشگاه است و ان هم مشکل دیگر است. با توجه ب اینکه بنده شغل ازاد دارم و سنم هم نزدیک به شصت سال هست و از ترس ابرویم صورتم رابا سیلی سرخ نگه داشته ام تقاضا دارم هرچه سریعتر پیگیری کنید
لطفا پاسخ دهید ب هزار راه زده ام و نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
باتوجه باينكه اعتراض خودرا نسبت به قطع يارانه دو بار در سايت اعلام نموده ودوبار هم بصورت كتبي دلايل واعتراض خود را به شماره 88804290 فكس نمودم ولي متاسفانه در فروردين ماه هم براي سومين بار يارانه اينجانب را قطع نموده اند لذا با توجه به نياز شديد و غير عادلانه بودن قطع يارانه بنده خواهشمند است دستور فرماييد هر چه سريعتر نسبت به واريز سه ماه يارانه معوقه ايجانب اقدام نمايند. ضمنا استدعا دارد نتيجه اقدامات و تصميمات متخذه را به ايميل فوق ابلاغ فرماييد. با تشكر تيمورزاده سيواني
آخرین اخبار