جبیر: پولی که به نجیب رزاق دادیم، کمکی بلاعوض از سوی عربستان بود

وزیر خارجه عربستان سعودی اعتراف کرد پولی را که این کشور به حساب وزیر خارجه مالزی واریز کرده است، کمکی از سوی ریاض بدون توقع برای بازگشت آن بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، عربستان سعودی به کمک مالی به نخست وزیر مالزی اعتراف کرد.

رسانه های دولتی مالزی امروز جمعه گزارش دادند: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعتراف کرد، مبلغ 681 میلیون دلاری که به حساب بانکی نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی واریز شده بود، کمکی از طرف عربستان سعودی بوده است.

خبرگزاری ملّی «بِرناما» مالزی اعلام کرد جبیر پس از دیدار با نجیب رزاق در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: «ما از این کمک آگاهیم و این کمکی صادقانه بدون توقع بازگشت آن است. ما کاملاً آگاهیم که دادستان مالزی این موضوع را تمام و کمال بررسی کرده و هیچ خطایی نیافته است.»

وی افزود: «بنابراین، از آنجایی که ما هم نگرانیم، این پرونده بسته شده است.»

 در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر واریز پول از صندوق توسعه ملّی مالزی با نام «وان مالزیا برهاد» به حساب بانکی شخصی نخست وزیر مالزی، وی به فساد مالی متهم شد.

هر چند که نجیب رزاق پس از آن اذعان کرد که این مبلغ کمک مالی بوده و هیچ ارتباطی با بانک مذکور ندارد.

بانک «وان مالزیا برهاد» که ریاست هیئت مشورتی آن بر عهده نجیب است، به علت فساد و سوء مدیریت دست کم در پنج کشور جهان در دست بررسی و تحقیق است.

هفته گذشته، یک تیم بازجویی پارلمانی در مالزی ضمن انتقاد از هیئت مشورتی این بانک، آن را غیرمسئول توصیف کرد و خواستار آغاز تحقیق درباره رئیس پیشین این بانک شد.

 در ماه ژانویه نیز، دادستان مالزی، نجیب را از ارتکاب هر گونه خطا یا فساد مالی در ارتباط با مبالغ مذکور تبرئه کرد و گفت، مبلغی که به حساب نخست وزیر واریز شده بود، هدیه ای از طرف خانواده سلطنتی عربستان بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
لطفا راجع به انتقال آب از آب دز و کارون به شهرها و استان های مرکزی ایران گزارش تهیه کنید
در حالی که رودخانه های خوزستان و تالابها از بی آبی خشک شده اند مسئولین اقدام به سرریز کردن سد دز و انتقال آب از کارون به استان های دیگه کرده اند.
هیچکدام از مردم خوزستان از این اقدام راضی نیستند و این اقدام از لحاظ شرعی دارای اشکالاتی است.
اگر حق آبه ی پایین دست سد دز پرداخته شود هم در مساعد شدن شرایط آب رودخانه ها و تالابها و هم پدیده ی مرگبار گردوخاک حل میشود.
لطفا شدیداااااا پیگیر باشید و یک جواب راست و قانع کننده به مردم خوزستان دهید.
با شکر
آخرین اخبار