یاسوج؛

يكهزار و 260هكتار از جنگل ها و مراتع كهگيلويه و بويراحمد در آتش سوخت

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: پارسال يك هزار و 260 هكتار از جنگل ها و مراتع اين استان در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عزت اله بهشتي فرد افزود: در اين مدت 75 فقره آتش سوزي در جنگل ها و مراتع كهگيلويه و بويراحمد رخ داد كه بين 10 تا 15 درصد به اين عرصه هاي ارزشمند خسارت وارد كرد.

وي اظهار كرد: بيشتر آتش سوزي هاي سال 94 در شهرستان بويراحمد با بيش از 700 هكتار ثبت شده است.

بهشتي فرد بيان كرد: كشاورزاني كه در مجاورت جنگل ها و مراتع به كشت و زرع مشغول هستند و شكارچيان بيشترين دلايل آتش سوزي در جنگل ها و مراتع كهگيلويه و بويراحمد هستند.

وي عنوان كرد: در سال 93 نيز يك هزار و 164 هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي اين استان دچار آتش سوزي شد.

بهشتي فرد گفت: علاوه بر اقدامات انتظامي و قضايي، فرهنگ سازي و استانداردسازي طراحي پروژه هاي عمراني مي تواند در كاهش روند تخريب جنگل ها اثرگذار باشد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري كهگيلويه و بويرحمد تصريح كرد:20 گروه طبيعت دوست متشكل از 570نفر براي مهار آتش سوزي در جنگل ها و مراتع اين استان ساماندهي شدند.

وي با اشاره به كمبود نيرو انساني غرق بان و تجهيزات مورد نياز آنها در كهگيلويه و بويراحمد ابراز كرد: هر 25هزار هكتار از جنگل ها و مراتع اين استان از سوي يك غرق بان صيانت مي شود در حالي كه استاندارد تعداد غرق بان چهار هزار هكتار براي هر نفر است.

وي كمبود تجهيزات امداد هوايي، ابرازي مانند موتورسيكلت يا خودرو و متناسب نبودن ميزان اعتبارات با نياز منابع طبيعي از مهمترين چالش هاي اين بخش در كهگيلويه و بويراحمد است.

كهگيلويه و بويراحمد حدود 16 هزار هكتار وسعت دارد كه 80 درصد آن جنگل و مرتع است. بلوط، مهمترين گونه جنگل هاي كهگيلويه و بويراحمد است.

انتهای پیام /ف  - س
برچسب ها: جنگل ، مراتع ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.