هیل: بازی سیاست بر سر ایران و اسرائیل در ایالت ایلینوی آمریکا

یک نشریه آمریکایی نوشت: مواضع دو نامزد انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در ایلینوی درخصوص ایران و رژیم صهیونیستی تعیین‌کننده فرد پیروز است.

هیل: بازی سیاست بر سر ایران و اسرائیل در ایالت ایلینوی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی هیل با انتشار گزارشی پایگاه اینترنتی خود نوشت: «رابرت دولد،» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «ایلینوی» در مجلس نمایندگان آمریکا و «برد اشنایدر،» نماینده سابق این ایالت و عضو حزب دموکرات، در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، رقابتی تنگاتگ دارند. با وجود آنکه، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها برتری 9 درصدی اشنایدر را نشان می‌دهد، بسیاری از کارشناسان معتقدند این دو نفر نزدیک‌ترین رقابت‌ را در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا خواهند داشت.

در ادامه گزارش از مواضع دولد و اشنایدر درخصوص رژیم صهیونیستی و همچنین توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، به عنوان دو عامل مؤثر در تعیین‌کننده فرد پیروز این رقابت نام برده شده است. 

دولد و اشنایدر هر دو از مخالفان توافق هسته‌ای ایران هستند که پس از حصول این توافق مقالات جداگانه‌ای درباره آن منتشر کردند. با این وجود، نگارنده گزارش معتقد است مقاله دولد که درست در روز اعلام دست‌یابی به برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) و در مخالفت با آن منتشر شد، بدون مطالعه متن توافق‌نامه و صرف زمان کافی برای بررسی و تحلیل مفاد آن صورت گرفت که نشان می‌دهد وی حتی پیش از حصول چنین توافقی این مقاله را نوشته بود.  

در ادامه گزارش آمده است: «از سوی دیگر، اشنایدر مقاله‌ خود را درخصوص این توافق‌نامه یک‌ماه پس از حصول آن منتشر کرد. وی پس از مطالعه دقیق مفاد توافق و برگزاری جلساتی با مخالفان و موافقان آن، این مقاله را منتشر کرد؛ مقاله‌ای که اشنایدر در آن رویکرد متفاوتی را نسبت به دولد اتخاذ می‌کند. اشنایدر دموکرات که پیش از حصول توافق و بر خلاف انتظارات "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای حزب متبوعش مخالفت خود را با آن اعلام کرد، پس از حصول توافق آن را به عنوان یک واقعیت پذیرفت. وی در مقاله خود می‌نویسد: از آن‌جایی که این توافق امضا شده است، همه ما اکنون باید صرف نظر از آنکه موافق یا مخالف حصول چنین توافقی بودیم، با یکدیگر متحد شده و برای موفقیت آن تلاش کنیم. پاره کردن این توافق که تد کروز از آن سخن می‌گوید، به ایران این امکان را خواهد داد تا بدون هیچگونه نظارت و تحریمی برنامه‌ هسته‌ایش را پیش ببرد...»   

نگارنده گزارش سپس روابط بسیار نزدیک اشنایدر را با رژیم صهیونیستی عامل دیگر برتری احتمالی وی در حوزه انتخابیه دهم ایالت ایلینوی که جمعیت قابل‌توجه آن را یهودی‌های تشکیل می‌دهند، می‌داند. اشنایدر برخلاف دولد جمهوری‌خواه، عضو دائم لابی صهیونیستی «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» (آیپک) است. اشنایدر همواره در گروه‌های صهیونیستی بی‌شماری حضور فعال داشته و بارها به تل‌آویو سفر کرده است. وی حتی پیش از راه‌یابی به کنگره مدتی در سرزمین‌های اشغالی مشغول به کار بود. این در حالی است که دولد پیش از ورود به کنگره در سال 2010، هرگز از تل‌آویو دیدن نکرده بود. وی پس از آن نیز تنها دوبار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار