ایرانی ها بزرگترین خریداران لوازم آرایش خاورمیانه/ شرکت های معروف به دنبال ورود به بازار ایران

ایران چنان مکانی پرسود برای فروش لوازم آرایشی است که نام‌های معتبر خارجی حاضر به ارائه حق امتیاز به شرکایی در داخل این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی به «صادرات لوازم ‌آرایشی به ایران و موانع حقوقی و فرهنگی موجود در این مسیر با وجود رفع تحریم‌ها» پرداخت.

رویترز در این گزارش با معرفی یکی از بانوان ایرانی-اماراتی شاغل در بخش صادرات لوازم آرایشی به نام خانم «نگین فتاحی» و باز شدن یک سالن زنجیره‌ای ویژه فروش ناخن مصنوعی از سوی وی در ایران و در سال جاری اشاره و نوشت: با وجود قوانین سفت و سخت نحوه پوشش اسلامی، فروش لوازم آرایشی در ایران بالاترین میزان را در بین دیگر کشورهای خاورمیانه دارد.

فتاحی در این زمینه می‌گوید: «زنان ایرانی به دنبال نام‌های تجاری هستند و در کشورشان محصولات جعلی فراوانی وجود دارد. آن‌ها به شدت تشنه اجناس اصل و واقعی غربی هستند.»

در ادامه این گزارش با اشاره به وجود نام‌های تجاری معتبر جهانی در زمینه لوازم آرایشی چون «دولچه و گابنا» (برند ایتالیایی) و «لویی ویتون» (برند فرانسوی) و مواردی دیگر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های شمال شهر تهران و حضور برخی نام‌های تجاری مجلل مد جهان که در حال ورود مستقیم به ایران هستند، به نقل از گزارش مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وجود بازار بیش از 4 میلیارد دلاری صنایع آرایشی در ایران اشاره کرده است.

«افشین صادقی زاده» از سردبیران سابق نشریات مد و مشاوران مدیریت نام‌های تجاری نیز در گفت‌‌وگو با رویترز می‌گوید: «نوع پوشش زنان ایران هنوز از خطوط قرمز جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و نام‌های تجاری که در حال رفتن به ایران هستند باید آماده مواجهه با مقاومت اصولگرایان و یا حتی لغو فعالیت یا اخراج از ایران باشند.»

رویترز در ادامه نوشته است که برخی اصولگرایان ایرانی برندهای مجلل خارجی را بخشی از نبرد علیه فرهنگی غرب علیه کشورشان می‌دانند.

این رسانه انگلیسی در خاتمه از تلاش شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی برای یافتن شرکایی در داخل ایران برای ارائه امتیاز خود تا مالکیت فروشگاه در تهران برای فعالیت به دلیل وجود موانعی چون مقررات کاری و بانکی و البته دیگر مشکلات بالقوه در این مسیر اشاره کرد.

نگین فتاحی تاجر اماراتی نیز معتقد است که ایران به خاطر مسائل حقوقی و عوارضی مکانی سهل برای تجارت نیست اما به هر حال جایی پرسود است که حتی وی برایش حاضر به ارائه حق امتیاز نیز هست.

البته برخی نام‌های تجاری نیز گرفتار یافتن شریکی هستند که مناسب کسب و کار باشد و با شرکت‌های تحریم‌شده از سوی آمریکا هم مرتبط نباشد.

«ژان کاسگرین» مدیر اجرایی شرکت تولید کننده کیف دستی «لانگ چمپ» نیز در این زمینه گفت: «ایران استعداد بالقوه‌ای دارد اما ما هنوز در مرحله یافتن شریکی مناسب هستیم.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
دوستی که گفتی چادر خریدی واسه زنت 360 هزار امیدوارم زن آینده من چادر دوست داشته باشه ب قرآن ی میلیون هم باشه واسش میخرم همین که میری تو خيابون چشم بعضی از پسرای چشم چرون دنبال زنت نیس ی دنیا ارزش داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
اگر به فکر حجاب زنت باشی گرانتر از اینم می خری .

الان فکر می کنی زنت با لباسای آنچنانی که می خواد بیاد بیرون کمتر از این میشه ؟

بهانه ی بی خود نیارید .

این بدترین بهانست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
در زمان تحریم برای ترویج بی بند وباری در کشورمان دارو تحریم شد ولی این آشغالا به وفور یافت می شد ..

حتی مغازه های زیاد روز به روز اضافه می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
حضرت عباسی یه چادر برا زنم خریدم،معمولی 360هزارتومن
خب کم کم میگم بنداز دور
جامعرو درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخ خوب شما وقتی میگی بنداز دور جامعه به این وضع در میاد دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
آقایون محترم راستش اعتراف میکنم ما خانوم ها بخاطر همدیگه آرایش میکنیم میخوایم جلو همدیگه کم نیاریم هرکسی سعی میکنه بیشتر تو چشم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
خیلی جالبه دین رو میزارین کنار که پیشه خلق خدا کم نیارین شما باید پیش خدا رو سفید باشین نه خلق خدا چرا که میگه هر کسی عملش به خودش مربوطه و نمیتونه بندازه گردن دیگران از ما گفتن بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
عجب! پس لوازم آرایشی هم مربوط میشه به حوزه ی اصول گرا و اصلاح طلب! ما در دین مقدس خودمون 5 تا اصل بیشتر نداریم و تغییر ناپذیرن.در این دین عزیز هم تاکید شده که هیچ زنی حق ندارد خود را جز برای همسر بیاراید.حالا معلوم شده زنان و دختران مسلمان ایرانی تا چه حد به دینشون پایبند هستن.البته مقصر اصلی،بی غیرتی شوهران زنان و والدین دختران هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
بیچاره مردا از صبح تا شب میدون دنبال هزار تومن، بعد خانم خونه در ایکی ثانیه بنی آدم تومن رو میریزه رو صورتش.
من که حاضر نیستم 1000 تومن از حقوقمو بدم به زنی که میخواد خودشو برا یکی دیگه آرایش کنه.
زن نمی گیرم و خوش میگذرونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
خوش بگذرون اما از نوع شرعیش نه مثل بعضیا که کارای خیلی بدی انجام میدن با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
علت حجوم شرکتهای اروپایی به ایران اصلش بازار مصرف درست کردن جنسای بی خودی وناضرور درایرانه نه اینکه علم وفناوری رو بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
بابا اینقد تو سرشون نزنین همش بخاطر نداشتن اعتماد ب نفس خلاصه باس ی جوری کمبودهاشونو جبران بشه بعدشم اینا دارن زحمت میکشن رکورد تاریخی ب جا بزارن چرا اینقد بهشون گیر دادین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
متأسفانه این اپیدمی به آقایونم سرایت کرده دیروز من یه آقاپسر بیست و چند ساله دیدم موندم که این دختره یا پسر وقتی که ازم پرسید فلان آدرس کجاس تازه متوجه شدم پسره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
میگه یه زمونی میرسه که دخترا به شکل پسرا و پسرا به شکل دخترا در میان والا چی بگم دیگه چند صد سال پیش گفتن الانم میبینیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
همین چند وقت پیش نبود سرطان زا بودن چند برند مطرح اروپایی در جهان رسانه ای شد؟ برای فروش آن لوازم سرطان زا به دنبال مشتری میگردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
مگه کسی جرأت میکنه ب زنش بگه بالا چشمت ابرو فوراً خونه بابا بعدش طلاق و مهریه رو واسه همچین روزای گذاشتن دیگه که بکوبین ب سر مردای بدبخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
زن ها رو شما مردها بی حیا کردین
به هر حال مرد از همون اول باید با همسرش در مورد اهمیت حیا صحبت کنه و نوع پوشش رو در نظر بگیره که متاسفانه مردها امروزه به دیگر آقایان در جامعه به چشم برادر خانم نگاه میکنن!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
چه حرفیه , وقتی پوشش دارن و فقط صورتشون دیده میشه , به آرایش رو میارن همه واسه صورت , دختران غربی برایه رفت و آمد روزمره از لوازم آرایش استفاده نمیکنن , ولی دختران ایران اگه مثلا مادرشون حالش بد باشه و با آمبولانس باید به بیمارستان بره , تو اون شرایط هم میشینن آرایش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
ولی واقعآ هرچیزی ب اندازش خوبه بعضیا مسخرشو در آوردن باور کنید اکثر پسرا از دخترای کم آرایش و با حیا خوششون میاد اینقد پول ما مردای بدبخت حروم نکنید من نمیگم اصلا آرایش نباشه ولی ب اندازه چ خبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
باز هم خلق حماسه ای دیگر از بانوان میهنم خسته نباشید دلاوران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
والا من که خط قرمزی نمیبینم چنان تو خیابون ارایش کرده راه میرن که انگار همه یا از عروسی میان یا میخوان برن!! چی بگم والا میگه حضرت ادم (ع) رو کی از راه بدر کرد و حضرت یوسف (ع) رو کی میخواست از راه به در کنه؟؟ جوابشو خودتون پیدا کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
برای تسلط به یک کشوری که مرداش غیرت دارن اولین راه اینه که زنان اون جامعه رو بی حیا کن و مردان اون جامعه رو تنوع طلب.در این صورت مرد بیغیرت میشه و اصلحه رو میذاره زمین.در طول تاریخ این کار انجام شده.آندلوس.اسپانیای قدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
وقتی شب و روز جلوی شبکه های ماهواره جولان میدیم.وقتی که آنالیز درستی از دیده ها وشنیده هامون نداریم میشه این.ههمونم خیلی قشنگ این و اونو مقصر میدونیم.یکی نیگه دولت یکی میگه دین یکی میگه....خلاصه خود ما مقصر نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
غربی ها خودشون تو غرب هستن و با چشم خودشون همه چی رو میبینن و خیلی تحت تاثیر فیلم و ... قرار نمیگیرن ولی یه ایرانی پای ماهواره میشینه خیال میکنه این چیزی که نشون میدن کل غرب فرهنگ و تمدن اوناست و میخواد خودشو شکل اون کنه
آخرین اخبار