یو اس ای تودی: نفت و نقدینگی داعش، هدف کنونی حملات هوایی آمریکا

ارتش آمریکا از افزایش حملات هوایی این کشور به زیرساختهای مالی و نفتی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یو اس ای تودی، آمارهای ارتش آمریکا نشان می دهد ائتلاف به رهبری آمریکا حملات هوایی خود را به بخشهای مالی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق افزایش داده است و در 6 ماه گذشته 15 حمله علیه بخشهای مالی و بیش از 125 حمله به زیرساخت های نفتی این گروه تروریستی انجام داده است. 

"ژنرال چارلز براون،" فرمانده نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما موفق شدیم اهداف استراتژیک داعش را شناسایی کنیم و حملاتی را به مواضع آنها انجام دهیم.

بنا بر اعلام پنتاگون، پس از آنکه بیشتر بودجه این گروه تروریستی با حملات آمریکا از بین رفت، حقوقی که داعش به عناصر خود پرداخت می کند نیز نصف شده است. درآمدهای حاصل از نفت نیز به شدت تحت تأثیر این حملات قرار گرفته است.

"ریچارد مولر،" استاد تاریخ نظامی در مدرسه نیروی هوایی "مطالعات فضایی و هوایی پیشرفته" در شهر "مونتگمری" در آلاباما اعلام کرد: "این استراتژیِ تازه ای نیست. هدف قرار دادن اقتصاد دشمن سابقه ای طولانی دارد."

ارتش آمریکا، داعش را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است. ائتلاف به رهبری آمریکا از سال گذشته در عملیاتی، ذخایر نفتی داعش را هدف قرار داد. بنابر تخمین وزارت امور خارجه آمریکا، درآمدهای نفتی گروه تروریستی داعش درسال جاری میلادی روزانه از 1.3 میلیون دلار به 1 میلیون دلار کاهش یافته است. 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار