اصفهان؛

منطقه کاشان بزرگ مصداق خط قرمز بحران آب است

مشاور معاون استاندار و فرماندار کاشان در امور برنامه ریزی و آمایش گفت:منطقه کاشان بزرگ مصداق خط قرمز بحران آب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حجازیان، امروز به همراه اعضای"انجمن مدیریت بحران و احیا آب کاشان بزرگ" در دیدار آیت‌الله‌عبدالنبی‌نمازی امام جمعه کاشان، به‌عنوان رییس هیات موسس و ریاست شورای سیاست گزاری این انجمن گفت:اقدام و عمل در حوزه حساس و خطیر آب یکی از رسالت های اصلی انجمن به‌ویژه درحوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی با تشریح سند راهبردی انجمن مبانی نظری طرح، عناصر کلیدی و متدولوژی موضوع فعالیت، ماموریت‌ها، چشم‌انداز فعالیت‌ها و اهداف و راهبردهای تحقق اهداف انجمن گفت:کشور ایران و منطقه کاشان بزرگ مصداق خط قرمز این بحران است.
عضو هیات موسس "انجمن مدیریت بحران و احیا آب کاشان بزرگ" با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت کشورهایی که تحت تاثیرتنش آبی قراردارند به بیان اهمیت آب در آیات قرآن و روایات ائمه طاهرین
پرداخت.
حجازیان، ساختار تعریف شده در سند راهبردی این انجمن را شامل شورای سیاست‌گذاری، مجمع عمومی، هیات مدیره و مدیرعامل و نیز چارت سازمانی آن برشمرد و گفت:سلسله نشست‌ها، همایش‌ها ، پژوهش‌ها و مذاکرات انجام‌شده در رابطه با معضل بحران آب در منطقه کاشان بزرگ ( شامل شهرستانها ی کاشان ، آران و بیدگل و شهرهای تابعه این دو شهرستان ) تاکنون برگزارشده است تاراهکارهایی مثمر ثمر و تدبیری نیکو در خصوص این بحران اندیشیده شود.
دبیر هیات موسس این انجمن نیز در ادامه این دیدار و نشست ضمن ارائه توضیحاتی در مورد ضرورت تشکیل انجمن و مجموعه اقدامات و مذاکرات انجام شده افزود:تشکیل انجمن با رویکرد بلند مدت و نگرش علمی و عملیاتی به عنوان یک تشکل غیر دولتی، با برنامه‌ای مدون و در راستای حل معضل بحران آب در منطقه است.
محمد مسافری افزود: با توجه به ابعاد مختلف چالش بزرگ بحران آب ، انجمن در چهار حوزه فنی ، فرهنگی ، خیرین و سرمایه گذاران فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.
شایان ذکر است این نشست با انتخاب کتابچی، ضیائی، الماسی، شادان پور، حجازیان، قانع، اسدی، مسافری و شکرریز به‌عنوان اعضای هیات مدیره، ضیائی به‌عنوان رییس هیات مدیره و  حجازیان به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شدند. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار