ساری،

خارج شدن معلولان از چتر حمایتی بهزیستی با توانمند شدن

12درصد معلولان زیر پوشش بهزیستی مازندران هر سال با افزایش توانایی و ایجاداشتغال و خود کفایی از چتر حمایتی این نهاد خارج می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون اجتماعی بهزیستی مازندران صبح امروز در آیین نکوداشت مددکاران بهزیستی استان گقت: 960 مددکار اجتماعی به معلولان ، افراد دچار مشکلات اجتماعی، فرهنگی ، نقص عضو، زنان سرپرست خانوار وبچه های بدسرپرست وبی سرپرست خدمات رسانی می کنند.

پورفاطمی با بیان اینکه 12درصد مددجویان ومعلولان زیر پوشش بهزیستی استان، هرسال با یافتن توانایی در ایجاد اشتغال از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند افزود: بهزیستی مازندران در ایجاد اشتغال برای معلولان پارسال رتبه اول را در کشور کسب کرد .

وی گفت: شرکای اجتماعی در قالب راه اندازی کلینیک های اجتماعی ،موسسات خیریه و موسسات غیر دولتی در کنار مددجویان اجتماعی در زمینه خرید جهیزیه ،اشتغال، کمک هزینه درمان وساخت مسکن خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه شناسایی تعداد کودکان کار در استان به دلیل توریسم پذیر بودن امکان پذیر نیست

افزود: در فصل های نوروز وتعطیلات تابستان مهاجرت کودکان کار از استانها ی گلستان ومناطق محروم کشور به مازندران افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه 200 کودک کار بدسرپرست و بی سرپرست در استان شناسایی شدند گفت : این بچه ها براساس نوع مشکلات در 20مرکز شبانه روزی و یک مرکز شبانه و روزانه ساماندهی و نگهداری می شود.

۴۵ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی مازندران از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد برخوردارند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۰ معلول به صورت مستمر خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، خارج ، معلولان ، چتر ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار