نشست مشترک رییس جمهور غنی با پارلمان افغانستان

رییس جمهور برای بررسی اوضاع کشور تا سه روز دیگر برای یک نشست مشترک هر دو مجلس شورای ملی را فراخوانده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،عبدالرئوف انعامی، منشی مجلس نمایندگان گفته است که رییس جمهور در این نشست در باره اوضاع کنونی کشور، چگونگی پیشبرد راهکارجنگ در پیکار با هراس افگنی و نیز روند صلح با نماینده گان مردم در دو مجلس نماینده گان و مجلس سنا رای زنی خواهد کرد.

وی افزود: " رییس جمهور به این نتیجه رسیده است که باید رویکردش را در برابر هراس افگنان تغییر بدهد و برای حمایت شورای ملی از نیروهای امنیتی و به کارگیری راهکار جنگی قوی در برابر هراس افگنان این نشست مشترک را فراخوانده است".

خلیل احمد شهیدزاده رییس کمیسیون تحصیلات عالی مجلس نماینده گان می گوید: " این نشست که به روز دوشنبه برگذار می شود، رییس جمهور پس از حمله اخیر در کابل تلاش می کند تا در برابر مخالفان مسلح برخورد متفاوت تر داشته باشد و تلاش می کند که در این باره با نماینده گان مردم رای زنی کند که در حقیقت مراجعه کردن به آرای مردم است".

ریاست جمهوری نیز هدف از برگذاری این نشست را رای زنی ها درباره مسایل کلان کشور می داند.
دواخان مینه پال معاون سخنگوی رییس جمهور نیز می گوید: " هدف از این نشستی رییس جمهور این است که در راستای مسایل امنیتی، حمایت از نیروهای امنیتی و مسایل کلان کشور با نماینده گان مردم در مجلس نمایندگان و مجلس سنا رای زنی کند و تصمیم بگیرد".

بر بنیاد قانون اساسی رییس جمهور می تواند درباره مسایل کلان کشور نشست مشترک شورای ملی را فرا بخواند.

انتظار می رود که در این نشست چگونگی تغییر رویکرد حکومت از تمرکز بیشتر به جنگ با مخالفان به جای تمرکز برتلاش های صلح، تصمیم گرفته شود.

رییس جمهور پس از آن تصمیم بر نشست مشترک با اعضای شورای ملی می گیرد که هفته گذشته در یک حمله تروریستی در کابل، نزدیک به ۵۰۰ تن کشته و زخمی شدند.
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار