قم؛

نخستین محفل شعرخوانی "مهر و ماه" در سال 95برگزار شد

دهمین محفل شعرخوانی مهر و ماه عصر چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1395 در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در نخستین روز از اردیبهشت ماه 1395 اولین جلسه محفل مهر و ماه برگزار شد. در این محفل که با حضور شاعران جوان استان وعلاقه‌مندان به ادبیات، در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد،در ابتدای جلسه سید محمد جواد شرافت کارشناس مجری محفل مهر و ماه به سابقه فعالیت‌های سید مهدی حسینی، مهمان ویژه‌ی این محفل در عرصه شعر اشاره و به معرفی کتاب‌های این شاعر پیشکسوت و منتقد ادبی پرداخت و درباره شعر قم و ویژگی‌های آن، با وی به گفت‌وگو پرداخت.

بخش عمده این جلسه به شعر‌خوانی شاعران جوان حاضر در جلسه اختصاص یافت. محمد میرزایی، سید جواد میرصفی، حسن خسروی وقار، حمید رضا دولتی، محسن کاویانی، ابراهیم زمانی، مصطفی نصیری، امیر عباس بختیاری، مهدیه اکبری، سوسن سعیدی، فاطمه رحیمیان، زهرا هامون‌زاد از جمله شاعرانی بودند که در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

در بخش دیگری از این محفل دکتر محمد حسین بابائی معاون فرهنگی حوزه هنری قم در سخنانی کوتاه به اتفاقات مقارن با حیات سعدی و ویژگی‌های شعر او  پرداخت.

در این جلسه همچنین با اهدای لوح از زحمات سید مهدی حسینی در پرورش و تربیت جمعی از شاعران استان تقدیر شد. تجلیل از شاعران متولد اردیبهشت ماه، بیان آخرین اخبار، اطلاعات و اتفاقات ادبی استان و... از دیگر برنامه‌های دهمین محفل ادبی مهر و ماه بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.