ساری؛

احداث باغ ارگانیک در اراضی شیبدار چهاردانگه

عضو شورای اداری شهرستان ساری با اشاره به اینکه سیب تولیدی باغات چهاردانگه، بیشترین ماندگاری را دارد، گفت: باغ سیاه ریشه در هزار هکتار از اراضی شیبدار چهاردانگه احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساری، اسماعیل امینی امروز در بازدید از باغات سیب بخش چهاردانگه، با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی منطقه، فضایی مناسب برای کشت انواع سیاه ریشه است، اظهار داشت: سیب گالا، دورنگ، گرانی اسمیت، آلبالوی مجاری، گیلاس، گلابی، ازگیل و انواع سیاه ریشه است که در چهاردانگه کاشت می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت محصول از هر هکتار 45 تا 50 تن است، گفت: محصول باغات چهاردانگه به سراسر کشور از جمله استان‌های تهران، فارس، خراسان، کرمان  و همچنین کشورهای حاشیه دریای مازندران و کشور عراق صادر می‌شود.

عضو شورای اداری شهرستان ساری، با اشاره به اینکه با تاکید و پیگیری فرماندار ساری جشنواره سیب همزمان با برداشت این محصول در شهریور ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره را برای نخستین بار در یکی از باغات سیب منطقه چهاردانگه برگزار می‌کنیم.

امینی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره در گام نخست، توجه به فرامین مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی منطقه، درنظر داریم فضا به گونه‌ای باشد تا کشاورزان با میل باطنی، کاشت درخت سیب را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه از گردشگران هم دعوت می‌کنیم با حضور در این جشنواره از محصولات کشاورزان منطقه بهره ببرند، تصریح کرد: با توجه به سطح شیب‌دار اراضی منطقه، سیاه ریشه بهترین نوع کشت در منطقه است که می‌تواند بهترین بهره‌وری را داشته باشد.

عضو شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه سیب یکی از محصولات پرمصرف در کشور است، افزود: فروش محصولات منطقه در اقتصاد پویا و کسب درآمد برای مردم منطقه بسیار حائز اهمیت است و کشت این محصول در منطقه، اشتغالزایی به همراه دارد.

وی ادامه داد: ساختار آب و هوایی منطقه به گونه‌ای است که سیب تولیدی باغات چهاردانگه، بیشترین ماندگاری را دارد و از کمترین سم برای تولید این محصول استفاده می‌شود و می‌توان اعلام کرد که محصولی ارگانیک است.

امینی در پایان با دعوت از گردشگران و مردم استان برای حضور در این جشنواره گفت: اقتصاد پویای منطقه بر پایه کشاورزی است و گردشگران با حضور در این جشنواره در پویایی اقتصاد مردم منطقه سهیم باشند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: احداث ، باغ ارگانیک ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.