اصفهان؛

بازدید وزیر كشور از سراموزه رهگشای بادرود نطنز

وزیر كشور در جریان سفر غیررسمی به شمال استان اصفهان از سراموزه رهگشای و امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود نطنز دیدن كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا رحمانی ‌فضلی در بازدید از سراموزه بادرود گفت: این مجموعه ممزوجی از هنر، فرهنگ و سلیقه ایرانیان است كه چشم هر بیننده ای را متحیر می كند.

وی با ستودن ذوق، علاقه و انگیزه دكتر رهگشا و همسر فرانسوی وی در جمع آوری اشیای ذی قیمت و قدیمی اظهار كرد: فعالیت ها و مجموعه گردآوری شده در سراموزه می‌تواند در حفظ و صیانت فرهنگ و تمدن منطقه موثر باشد.

رحمانی فضلی تصریح كرد:ذوقی كه در عروسك های سراموزه رهگشای به ‌كار رفته است، مبتكرانه و خلاقانه است و عروسك های این مجموعه را سفیران صلح و دوستی و نشان از روح خلاق و مبتكرانه و ذوق و قریحه مبتكرانه خانواده رهگشای دانست.

خانم میریام گوتس فرانسوی همسر دكتر محمد رهگشای هم در این بازدید با اهدای عروسك های محلی بادرودی به وزیر كشور و خانواده وی از حضور و توجه رحمانی فضلی در این مكان قدردانی كرد.

وزیر كشور در این سفر غیررسمی از آبشار و مجموعه تفریحی، طبیعی و تاریخی نیاسر كاشان دیدن كرد، همچنین در جریان این سفر به شهرستان نطنز، ضریح مطهر امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود را زیارت كرد.

سراموزه رهگشای بادرود با داشتن بیش از 2 هزار اشیای قدیمی ارزشمند هم اكنون مكانی فرهنگی، علمی، آموزشی است كه به همت دكتر محمد رهگشای و خانم میریام گوتس همسر فرانسوی وی ایجاد شده است.

این بنای تاریخی در زمینی به مساحت تقریبی یك هكتار و در حدود یك قرن قبل احداث كه بخش هایی از آن مرمت و احیا شده و در جنوب غربی شهر بادرود قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.