گیلان؛

برگزاری مراسم سومین سالگرد شهادت نخستین شهید مدافع حرم گیلان

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت امیررضا علیزاده، نخستین شهید مدافع حرم گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر با اعلام این خبر گفت: مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت نخستین شهید مدافع حرم گیلان، شهید امیررضا علیزاده پنج شنبه در گلزار شهدای رودسر برگزار می‌شود.
رضا غمخوار افزود: این مراسم ساعت 15 روز پنج شنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم شهیدپرور استان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی ایزدپناه در جوار مزار اولین شهید گیلانی مدافع حرم در گلزار شهدای رودسر برگزار می‌شود.
وی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای 8 سال دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر 700 شهید دارد که 135 تن از این شهیدان سر افراز در گلزار شهدای رودسر تدفین شده‌اند.
پاسدار شهید امیررضا علیزاده، اولین شهید گیلانی مدافع حرم حضرت زینب(س) 12مهر 1355 در رشت به دنیا آمد، در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1392 در عملیات تروریستی گروه‌های تکفیری در شهر دمشق سوریه بر اثر اصابت خمپاره به خودرویش سر و دستش فدای حرم اهل بیت(ع) شد و به درجه رفیع شهادت رسید.
از این شهید والامقام 2فرزند دختر و پسر به نام های مطهره و علی به یادگار مانده است.
فرزندان شهید علیزاده هم اکنون 15 و 9 سال دارند.
فرازی از وصیتنامه اولین شهید مدافع حرم گیلان، شهید امیررضا علیزاده که در تاریخ 5 فروردین ماه 1392 نگارش شد، چنین است: " شما را توصیه می‌کنم تا در حفظ و گسترش حق و حق ‌طلبی کوشش کنید؛ به حرف افراد بی ‌هویت و معلوم الحال و بعضاً گرگ‌‌های در لباس میش گوش ندهید و تحت تأثیر قرار نگیرید.سعی کنید مباحث مهم و مطرح روز را بررسی کنید و پس از شناخت کامل از زوایای مختلف آن، به دفاع یا رد آن بپردازید. سعی کنید حزب الله باشید و حزب الله باقی بمانید، نه حزب باد که در مواجهه با حزب الشیطان دچار از هم گسیختگی روحی، روانی و فکری می‌شوند و در کلام و عمل همراه آنها می‌‌شوند".


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.