با وجود اجرایی شدن برجام؛

موسسه ایتالیایی: تحریم های ایران بطور کامل برداشته نشده است

موسسه بزرگ مطالعات اقتصادی ایتالیا اعلام کرد تحریم های بین المللی فقط تا حدودی برداشته شده و مبادلات مالی کماکان بسیار دشوار است و همچنان موانع متعددی بر سر راه وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ایل سوله ونتی کواترو اوره»، پرشمارگان ترین روزنامه ایتالیایی در گزارشی با عنوان «کمک به شرکتها برای کار با ایران» نوشت: پس از کاهش تحریم های بین المللی علیه ایران و برداشته شدن اولین گام های مصمم دیپلماتیک از سوی جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین الملل، در موسسه نومیزما  Nomisma رصدخانه «کار با ایران» با کمک LS LexJus Sincata   ایجاد شده است.

این روزنامه افزود: هدف موسسه نومیزما از این اقدام، امکان رصد مستمر اوضاع بازار ایران از سوی دست اندرکاران اقتصاد و صنعت در ایتالیاست.

 موسسه نومیزما در بیانه ای اعلام کرد با وجود توافق هسته ای ایران در ماه جولای 2015 و اجرایی شدن آن ،اما ایران به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ جهان هنوز در حاشیه جهانی شدن قرار دارد. تحریم های بین المللی فقط تا حدودی برداشته شده و مبادلات مالی کماکان بسیار دشوار است و همچنان موانع متعددی بر سر راه وجود دارد.

ایل سوله ونتی کواترو اوره در ادامه نوشت: ایران از زیرساختارها، نهادها و نیروی کار متخصص و کارآفرینان توانایی برخوردار است که به آن کشور اجازه یک رشد قدرتمند اقتصادی را خواهند داد.

دیدارهای اخیر و متعدد هیات های ایتالیایی که مهمترین آن به ریاست متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا و شمار قابل توجهی از کارآفرینان همراه وی بوده است، مصداق از سرگیری خوب روابط دوجانبه با دورنمایی امیدوار کننده می باشد. اما ایتالیا در این مسیر تنها نیست.

در همین حال در این رابطه نباید توجه و منافع بزرگ کشورهایی مانند چین، هند، ترکیه، کره یا آفریقای جنوبی را که هیچگاه ارتباطشان را با ایران قطع نکرده اند از یاد برد.

این روزنامه به نقل از موسسه نومیزما نوشت: رصدخانه ایران هر پانزده روز یک بار اطلاعات به هنگام شده ای را در ارتباط با وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور و با توجه ویژه به بخش نفت و گاز، همچنین قوانین تجاری و اقتصادی، نمایشگاه ها، هیات های خارجی و قراردادهای بزرگ منتشر خواهد کرد.

جریان سفرهای قابل توجه هیات های اقتصادی و سیاسی از کشورهای غربی به سوی تهران، نشان دهنده رقابت شدیدی برای حضور در بازار ایران است.

موسسه نومیزما یک موسسه مشاوره ای اقتصاددانان ایتالیایی است که  در سال 1981 میلادی با حمایت بانک های این کشور توسط رومانو پرودی، سیاستمدار برجسته ایتالیایی و نخست وزیر اسبق این کشور تاسیس شد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار