شفاف‌سازی مالیات اصناف در برنامه ششم لحاظ شود

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: باید جایگاه اصناف در برنامه ششم توسعه بر خلاف برنامه پنجم لحاظ شده تا زمینه برای توسعه اقتصادی فراهم آید.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حمایت از اصناف گفت: در شرایط رکود، عقل اقتصادی حکم نمی‌کند که با تشدید مسائل مالیاتی به مشکلات اقتصادی دامن بزنیم.

وی افزود: برای حمایت از اصناف، تعاملاتی با سازمان مالیاتی انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

فاضلی با اشاره به ناهماهنگی‌های موجود با سازمان مالیاتی کشور گفت: مالیات‌های قطعی برای مؤدیان نداریم و طبق توافق باید مالیات‌ها براساس مفاسا حساب بنگاه‌ها محاسبه شود تا با تعاملاتی که با این سازمان انجام می شود این مشکل (مفاساحساب بنگاه‌ها) برطرف شود.

وی در خصوص جایگاه اصناف ایران در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت:  باید جایگاه اصناف در برنامه ششم توسعه بر خلاف برنامه پنجم لحاظ شده تا زمینه برای توسعه اقتصادی فراهم شود، همچنین برای دستیابی به اهداف ششم توسعه باید جایگاه واقعی بخش خصوصی را تقویت کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران  افزود:‌هم اکنون حدود 3 میلیون بنگاه اصناف در کشور فعالیت می‌کند که حدود 605 میلیون به صورت مستقیم و 24 میلیون به صورت غیر مستقیم در این بنگاه ها مشغول به فعالیت هستند به طوری که این امر نقش 17.5 درصدی را در تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است.

فاضلی تاکید کرد:‌ از ابتدای برنامه ریزی برای توسعه برنامه مدونی صورت نگرفته اما در برنامه ششم رویکرد دولت توجه به بخش خصوصی است.

 وی در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم به سمت توسعه پایدار قدم برداریم به طور یقین باید حمایت از بنگاه های متوسط و کوچک را در دستور کار خود قرار داده تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم با حمایت از این بنگاه ها به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بازنشستگان چندشغله لشگری و کشوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بازنشستگان چندشغله لشگری و کشوری
آخرین اخبار