چُرت کوتاه نفت پس از رکورد 2016

کارشناسان حوزه انرژی پیش‌بینی کرده‌اند باوجود نوسان اندک در بازار نفت، روند رشد بهای طلای سیاه تا افزایش ذخایر نفتی آمریکا به قوت خود باقی بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛بهای نفت پس از رشد چشمگیر روز گذشته اندکی کاهش یافت. بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ساعات اولیه روز پنجشنبه با 16 سنت کاهش، 47 دلار و 2 سنت معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 12 سنت کاهش، 45 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی پیش‌بینی کرده‌اند، علیرغم نوسان اندک در بازار نفت، روند رشد بهای طلای سیاه تا افزایش ذخایر نفتی آمریکا به قوت خود باقی خواهد ماند.

کاهش ذخایر نفتی آمریکا و افزایش اشتهای بازار برای طلای سیاه، موجب شد روز گذشته بهای نفت به بالاترین سطح خود در 4 ماه اول سال 2016 برسد و رکورد جدید در عرصه انرژی از خود بر جای بگذارد. افزایش بهای جهانی طلای سیاه در پی گزارش هفته گذشته اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره کاهش تولید نفت خام این کشور به کمتر از 8 میلیون 940 هزار دلار رخ داد. این روند تا حدودی از ارزش دلار کاست.

پس از شیب تند سقوط 70 درصدی بهای نفت از ژانویه 2016، برای نخستین بار است که بهای جهانی نفت به بیش از 45 دلار افزایش یافته است.

تردید سیاست‌گذاران وزارت خزانه داری آمریکا نسبت به افزایش نرخ بهره یکی دیگر از دلایل نوسان بهای نفت در هفته‌های گذشته عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار