سمنان؛

حضور نونهالان سمنانی در جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها

جشنواره بهترینها از دور ریختنی ها امروز با حضور مسئولان و نونهالان در سالن هلال احمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛این جشنواره با حضور شهردار سمنان ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیرکل بهزیستی استان ،مدیر کل محیط زیست استان و نونهالان 42 پیش دبستانی در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد.
شهردار سمنان ضمن ابراز خرسندی از تلاش دانش آموزان و فعالیت آنها در زمینه حفظ و همیاری طبیعت اظهار داشت: کودکان آینده سازان جامعه هستند و باید از همین سنین کودکی با مقوله بازیافت وکاهش تولید زباله آشنا شوند.
حسین موسوی از جمع آوری روزانه 90 تن  زباله در شهر سمنان خبر داد و افزود: 60درصد از زباله جمع آوری شده زباله تر و 40درصد آنان زباله خشک است .
به گفته وی  آمار اعلام شده سرانه تولید زباله هر شهروند در روز 600 گرم است که خوشبختانه  از استانداردهای جهانی پائین تر است اما  معضل اصلی ما  تولید زیاد پلاستیک و رها شدن آن  در دامان طبیعت است که باید برای آن چاره ای اندیشید چون موجب آسیب به محیط زیست می شود.
وی با اشاره به  آموزش های خوب ارائه شده از سوی سازمان مدیریت پسماند در مقطع پیش دبستانی خاطر نشان کرد: در نظر داریم این اموزش ها را به  مقاطع ابتدایی و راهنمایی هم گسترش داده و درزمینه فرهنگسازی تفکیک زباله از مبداء و کاهش حجم زباله  را بیشتر تلاش کنیم.
شهردار سمنان اظهارداشت: شهرداری بهتنهایی قادر به انجام این رسالت خطیر نیست و سایر ارگان ها از جمله آموزش و پرورش و محیط زیست نیز باید یاری گر ما باشند.
وی از سازمان مدیریت پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان برای برگزاری این جشنواره زیباو مبتکرانه و استفاده از خلاقیت های نونهالان قددرانی کرد و خواستار استمرار برگزاری این جشنواره ها شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری نیز در ادامه این جشنواره گفت : فراخوان این جشنواره 9 ماه قبل به پیش دبستانی ها ارسال شد و نونهالان کاردستی های خود را ساخته و تحویل سازمان دادن.
حمید رضا پیوندی افزود: در جشنواره امسال 900 نونهال از  42 پیش دبستانی 350 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند  که 106 اثر با داوری نماینده آموزش و پرورش و سازمان مدیریت پسماند بعنوان آثار برتر انتخاب شد.
وی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا و کاهش حجم زباله اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد شهرک بازیافت میزان تولید زباله را کاهش دهیم و از دور ریختنی ها هم بهتر استفاده کنیم  تا زمینه اشتغال جوانان  را هم فراهم کنیم.
پیوندی از  پیش دبستانی هایی که در این جشنواره مشارکت داشتند قدردانی و ابراز امیدواری کرد تعداد شرکت کنندگان در سال آینده افزایش یابد.
در پایان این جشنواره  به افرادی که آثارشان عنوان منتخب را کسب کردند هدایایی اهدا شد.
سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری ،اولین دوره جشنواره بهترینها از دور ریختنی ها در یکم اردیبهشت ماه سال 94 با حضور 25 پیش دبستانی برگزار شد وشرکت کنندگان 250 اثر به دبیرخانه ارسال کردند که 80 اثر برگزیده شد.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار