فانی: بهترین هدیه من به معلمانم خوب درس خواندن بود/تربیت 13 میلیون دانش آموز به وسیله یک میلیون معلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: دوران ما روز معلم وجود نداشت اما من با درس خواندن بهترین هدیه را به معلمانم اهدا می کردم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز مراسم در سپاس معلم که در مدرسه شهیدان تقی زاده کهریزک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوران ما روز معلم وجود نداشت اما من با درس خواندن بهترین هدیه را به معلمانم اهدا می کردم.
 
وی بیان کرد: توانمند سازی معلمان و محتوای آموزشی، از جمله مواردی است که باید در آموزش و پرورش به آن پرداخته شود تا رشد آینده‌سازان کشور به خوبی صورت پذیرد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موفق شدن شاگردانم بهترین هدیه به من بود، افزود: وزارت آموزش و پرورش از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز به پرداخت معوقات فرهنگیان کرده و من بابت این دیرکرد از همه معلمان عذرخواهی می‌کنم. 

فانی تصریح کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش آزمون استخدامی برگزار کرد و طی آن 10 هزار نفر پذیرفته شدند که این افراد پس از گذراندن یک دوره یک ساله در دانشگاه مهر امسال جذب آموزش و پرورش می شوند. 

وی ادامه داد: در جذب آموزش و پرورش افرادی که سابقه همکاری با این نهاد را داشته‌اند همچنین فرزندان فرهنگیان از اولویت جذب  بیشتری برخوردارند. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از لحاظ قانونی در حال انجام اقدامات مفید و موثر در بحث بازنشستگان هستیم و جلسات مختلفی را با سازمان برنامه و بودجه در جهت پرداخت مطالبات این قشر برگزار کردیم.

تربیت 13 میلیون آینده ساز کشور به وسیله یک میلیون معلم
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در حال تحصیل علم،‌ عمل و ایمان هستند‌ و توفیقاتی که در کشور در عرصه‌های مختلف بدست می‌آید همگی مدیون تلاش های بی‌وقفه معلمان عزیز است. 

وی بیان کرد: این معلمان آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند و همه ما باید قدردان زحمات خالصانه معلمان باشیم. 

فانی با بیان اینکه در سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان کارنامه دوران ابتدایی دکتر روحانی را به وی هدیه دادند، افزود: رئیس جمهور 55 سال پیش تحت تعلیم معلمان کشور قرار گرفت، امروز در حدود یک میلیون معلم در مدارس سراسر کشور آینده سازان کشور را تربیت می کنند و به همین دلیل است که آموزش و پرورش و نقش معلم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

وی تاکید کرد: معلمان در 105 هزار مدرسه در سراسر کشور مشغول به تدریس هستند و آموزش و پرورش در مناطقی از کشور نیز فعالیت دارد که هیچ ارگان دولتی در آن مناطق مشغول به فعالیت نیست. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه ای از لحاظ فنی، تجهیزات، برنامه‌های نوین و فناوری‌های تربیتی مجهز باشد، با حضور معلم معنایی خاص پیدا می‌کند.

فانی عنوان کرد: معلم حکم اصلی تعلیم، تربیت و مرکز اصلی آینده سازان کشور را تشکیل می‌دهد که امیدوارم با رونق اقتصادی در کشور وضع معیشت معلمان بهبود یابد.

وی گفت: با انجام سند تحول آموزش و پرورش تلاش می‌شود تا با عنایت معلمان عزیز کار تعلیم و تربیت آینده سازان کشور ما بهتر انجام گیرد. 

ظرفیت مناسب حقوق معلمان با رشد تورم
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت خیرین در آموزش و پرورش اظهار داشت: 100 هزار کلاس درس در طول انقلاب اسلامی به وسیله خیرین احداث شده است.

فانی در خصوص احتساب سابقه نیروهای حق‌التدریسی افزود: قوانین کشور محدودیت‌هایی را برای استخدام نیروها ایجاد کرده و من امیدوارم این مشکل هر چه سریعتر با همکاری مجلس شورای اسلامی بر طرف شود. 

وی تاکید کرد: اگر رشته مربیان پیش‌دبستانی طبق مصوبه مرداد سال گذشته مجلس شورای اسلامی مرتبط با نیاز آموزش و پرورش باشد این افراد با برگزاری آزمون و قبولی جذب آموزش و پرورش می شوند. 

فانی عنوان کرد: تغییر وضعیت پیش دبستانی و استخدام نیروهای انسانی در دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش باید با برگزاری آزمون صورت گیرد. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سالهای گذشته افراد زیادی به شکل غیر قانونی جذب آموزش و پرورش شدند اما در دولت تدبیر و امید افراد بر اساس قوانین افراد استخدام می شوند و من نه اختیار استخدام غیر قانونی افراد را دارم و نه تمایلی به انجام این کار دارم. 

وی یادآور: بیش از 60 سال است که فرهنگیان مشکلات معیشتی دارند که ظرف سه سال امکان بر طرف شدن همه مسائل وجود ندارد اما نکته مهم این است که حقوق معلمان نسبت به رشد تورم در وضعیت بهتری قرار دارد. 

توسعه حرفه‌ای معلمان در سال تحصیلی جدید
در ادامه این مراسم کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران گفت: فضای همدلی و همراهی بین مدیران و معلمان برقرار است و معلمان با نجابت، صبر و ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان مسئولیت خطیری در پیشرفت کشور برعهده دارند.

وی افزود: با اجرای سند تحول در سال تحصیلی جدید کار توسعه حرفه‌ای معلمان انجام می‌شود. 

در ادامه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجدید میثاق با بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم امام خمینی (ره‌) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از برکت وجود امام (ره) به پیروزی رسیده و هم اکنون پس از 38 سال از تازگی و طراوت خاصی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، افزود: معلم امانتداری است که از دانش‌آموزان محافظت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه در سراسر ایران اسلامی مشغول به تحصیل هستند و معلمان امانتداران با کفایتی محسوب می‌شوند که این آینده سازان را به خوبی برای پیشرفت کشور تعلیم و تربیت می‌کنند. 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از پرمخاطب ترین سازمان دولتی و غیر دولتی محسوب می‌شود و حضور گسترده و تاثیرگذار این نهاد در ذهن، روح، روان و رفتار دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

فانی تصریح کرد: اگر گفتار و کردار معلمان ناصحیح باشد در روح دانش‌آموزان اثرات نامطلوبی گذاشته و تربیت این قشر با مشکل رو به رو می‌شود. شخصیت افراد در سن کودکی شکل می‌گیرد و این نقشی اساسی در تربیت فرزندان در بحث تعلیم و تربیت دارد. 

وی اظهار داشت: دانش آموزان گذشته همان مسئولان امروزی کشور هستند و معلمان کشور به برکت انقلاب اسلامی با تکیه بر تمدن ایرانی_اسلامی پاسدار خون شهدا و انتقال دهندگان فرهنگ کشور به دیگر نسل های این مرز و بوم هستند.
 
تحلیف اصول فکری_اعتقادی انقلاب به وسیله دشمنان قسم خورده
در ادامه این مراسم علی رمضانیان رئیس بسیج فرهنگیان گفت: در هر مناسبتی ما با امام بزرگوارمان تجدید میثاق می‌کنیم و به پاس احترام به انقلاب اسلامی قدردان این معمار کبیر هستیم. 

رئیس بسیج فرهنگیان با بیان اینکه ما از امام و خط انقلاب نگهبانی می‌کنیم، افزود: ما باید حافظ اسلام، انقلاب و قرآن باشیم و اگر بخواهیم انقلاب ما حفظ شود باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و بنابر فرمایش امام نباید انقلاب دست نا اهلان بیفتد. 

وی عنوان کرد: امام بزرگوار به ما یاد دادند که چگونه در مقابل فشارها و تحریم‌ها ایستادگی کنیم. 

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پایان گفت: امروزه تحلیف اصول و مبانی فکری و اعتقادی امام یکی از اهداف اصلی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب است که باید برای پیروزی بر این دشمنان تکیه ما به خداوند متعال و فرامین اهل بیت باشد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار