توسعه فعالیت‌های دانشی فناورانه با بهره گیری از امکانات آموزشی /اجرای تفاهم نامه‌ای با اعتبار میلیاردی

وزارت علوم تفاهم نامه همکاری با سازمان پدافند غیرعامل برای توسعه فعالیت‌های دانشی فناورانه با بهره گیری از امکانات آموزشی را منعقد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم و سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل وزارتخانه برگزار شد. 

بنا براین گزارش در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌های ابلاغی بر بهره برداری همه جانبه از ظرفیت‌های ملی کشور بخصوص دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور زمینه سازی در ایجاد فضای نوآوری، شکوفایی و خلاقیت در جهت پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل کشور، تفاهم نامه‌ای بین وزارت علوم به نمایندگی محمد فرهادی وزیر علوم و سازمان پدافند غیرعامل کشور به نمایندگی پاسدار غلامرضا جلالی رییس کمیته پدافند غیرعامل کشور منعقد شد.
 
در این گزارش آمده است؛ موضوع این تفاهم نامه، بهره گیری از امکانات آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تابعه وزارت علوم در راستای پیشبرد اهداف، حل مسایل و رفع نیازهای سازمان پدافند غیرعامل کشور و قرارگاههای مربوطه است. 

از جمله اهداف این تفاهم نامه می‌توان به توسعه فعالیتهای دانشی فناورانه مبتنی بر نیاز از طریق بهره برداری و استفاده وزارت علوم و قرارگاههای مربوطه از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه تخصصی دانشگاه‌ها، همسوسازی پژوهش‌ها و توسعه زیرساختهای تخصصی دانشگاه‌ها به سمت پاسخگویی علمی به نیازمندی‌های تخصصی دانشی و همکاری در ایجاد بستری مناسب جهت حمایت و هدایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و بهره گیری از همکاران تحقیقاتی در طرح جایگزینی خدمت سربازی نخبگان یا کسر خدمت متناسب با نیازهای پژوهشی وزارت علوم اشاره کرد. 

اعتبار مورد نیاز اجرای موضوعات این تفاهم نامه از سوی وزارت علوم به طور سالانه حداقل به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال در اختیار دبیرخانه پدافند غیرعامل وزارت علوم قرار گرفته و بر مبنای توافقات مشترک و مطابق با دستور العمل‌ها و روشهای اجرایی تخصیص و واگذار می‌شود. 

گفتنی است؛ میزان اعتبار سالانه با توافق طرفین و براساس ارائه و تصویب برنامه قابل افزایش است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار