عمان دیلی: سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران سنگ بنای همکاری های اقتصادی طولانی مدت خواهد بود

روزنامه عمان دیلی در گزارشی به نتایج سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران پرداخت.

عمان دیلی: سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران سنگ بنای همکاری های اقتصادی طولانی مدت خواهد بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه عمان دیلی در گزارش به بررسی روابط ایران و کره جنوبی در سایه سفر رئیس جمهوری این کشور به تهران پرداخت.

این روزنامه در گزارش خود که با عنوان "نگاهی بر روابط کره و ایران" منتشر شده، آورده است: سفر "پارک گون هه،" به ایران از اهمیت خاصی به خصوص در سایه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان ایران و 1+5 برخوردار است. 

در این گزارش آمده است: سفر "پارک گون هه" به ایران که دیداری تاریخی محسوب می شود، تنها فرصتی تجاری به حساب نمی آید، بلکه سنگ بنای همکاری اقتصادی طولانی مدت و مبتنی بر تجارب موفقیت آمیز میان دو طرف است.

این روزنامه در ادامه به جهشی که برخی شرکت ها در بازار سهام کره هفته گذشته داشتند اشاره می کند و آن را نشانه ای بر اهمیت همکاری با ایران به نسبت تجار کره ای به حساب می آورد و می نویسد: این سفر آغاز مرحله ای جدید در همکاری میان دو کشور به حساب می آید.
عمان دیلی در ادامه به اقدام وزیر دارایی کره جنوبی در خصوص لغو تمامی محدودیت ها در تجارت با ایران اشاره و آن را نشانه ای بر تمایل این کشور در توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه و حضور گسترده شرکت های کره ای  در بازار های ایران قلمداد می کند. این روزنامه تصریح می کند: سئول چهارمین شریک تجاری تهران پیش از تحریم ها بوده و از مشتریان نفت ایران به حساب می آمد.

  این روزنامه در پایان می نویسد: سفر پارک گون هه به تهران سبب افزایش حجم صادرات کره جنوبی به ایران به میزان6.3 میلیارد دلار در سال جاری و سه برابر شدن این رقم با ورود به سال 2019 میلادی خواهد شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار