اهواز؛

عدم استقرار کاروان‌های زوار در کاظمین

با توجه به حساس بودن شرایط کشور عراق در روزهای جاری، کاروان‌ها در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، در کاظمین مستقر نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: بر اساس گزارش ستاد عملیاتی سازمان حج و زیارت از بغداد و به دلیل فضای این شهر، سفرهای زائران عتبات و مسافران کشور عراق از طریق بغداد صورت نمی‌گیرد.

ناصر حویزاوی افزود: با وجود شرایط کنونی شهر بغداد، سفر زائران عتبات به شهرهای نجف و کربلا برقرار است، پیش از ایجاد تنش‌ها در بغداد، برخی زائران علاوه بر سفر به نجف و کربلا، به بغداد نیز می‌رفتند ولی اکنون کاروان‌ها تنها می‌توانند به نجف و کربلا وارد شوند.

حویزاوی اظهار داشت: به دلیل حساس بودن وضعیت کشور عراق، توصیه می‌شود که زائران تنها با کاروان‌های رسمی به عتبات سفر کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به این که اعزام زائران به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز برقرار است، افزود: چنانچه وضعیت بغداد مساعد اعلام شود، امکان دارد که کارون‌ها پس از نجف و کربلا به صورت اموری به کاظمین نیز اعزام شوند به این صورت که صبح به این شهر بروند و ظهر برگردند ولی کاروان مستقر در کاظمین نخواهیم داشت.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.