کمپین مردمی برای احیاء اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از شور و هیجان مردم برای احیای دریاچه بزنگان خبرداد.

کمپین مردمی برای احیاء اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حسین اصلاحی گفت: این اداره با توجه به شرایط ویژه بوجود آمده وبه دنبال بارش های اخیر، گروه مردمی نجات و احیای طبیعت بزنگان را تشکیل داد.

وی با اشاره به پایش وضعیت دریاچه بزنگان توسط مدیر کل و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان افزود: مردم با شور و هیجان در هدایت سیلابها و ایجاد آبراهه ها بصورت شبانه روز نقش بسزایی در احیا دریاچه بزنگان داشتند.

اصلاحی ادامه داد: جمع شدن سیلاب در یکی از زمینهای کشاورزی با فاصله 700 متری به دریاچه به وسعت 4 هکتار و به عمق متغیر 10 تا 90سانت، شور و هیجان کمپین مردمی احیای دریاچه را بر انگیخت تا با در اختیار گذاشتن لوله های جمع آوری شده از مجموعه محیط بانی بزنگان، کشاورزان اهالی بزنگان، دوستداران و خیرین محیط زیست لوله کشی انجام شود.

وی افزود: یک دستگاه تراکتور توسط یک خیر و دوستدار طبیعت بصورت 8 شبانه روز وقف دریاچه بود و با تمام تلاش مردم و محیط بانان ، دبی آب انتقالی به دریاچه تاکنون 3 میلیون و 204 هزار لیتر تخمین زده شده است.

وی درخصوص منطقه حفاظت شده جنگل خواجه گفت: این منطقه با وسعت 37 هزار و 500 هکتار در سال 1386 به تصویب شورای عالی محیط زیست رسیده و از سال 1387 با احداث محیط بانی المتو با یک پاسگاه محیط بانی حفاظت شد که درحال حاضر زیستگاه مناسبی برای گونه های شاخص منطقه مثل قوچ ومیش اوریال، کل وبز، آهو، پلنگ، کفتار، سنجاب ناخن دراز، کرکس مصری و گونه درختی پسته وحشی است.

اصلاحی اظهار داشت: مجموعه محیط زیست استان برنامه هایی برای احیای دریاچه و این اثر طبیعی ملی دارد که با حمایت های معنوی محیط زیست و کمک مردم میسر خواهد بود.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت : افزایش سطح بیش از یک متری آب دریاچه موجب خرسندی مردم و مسئولان شده و با علاقه بسیار نیروهای مردمی همچنان مشغول مرمت آبراهه ها و جوی ها هستند.

با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دوستداران همراه برای احیای دریاچه تجلیل شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.