سنندج؛

آغاز دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی دراستان کردستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با رونمایی از پوستراین جشنواره، کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج، جمال ارشدی در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان و معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان برگزارشد،گفت: این جشنواره در سه بخش موسیقی، نمایشگاهی و پنل‌های تخصصی درروزهای 21 23،22 اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

وی افزود:بخش نمایشگاهی آن در دو بخش هنرهای چوبی و بافته‌های سنتی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد:در بخش موسیقی از 21 گروه برتر از سراسر ایران دعوت شده است که 6 گروه از استان کردستان می‌باشند.

ارشدی ادامه داد: گروه‌هایی از شهرهای گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان می‌باشند و یک گروه ویژه ارکستر موسیقی سلیمانیه عراق در بخش موسیقی حضور دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: در بخش نمایشگاهی نیز 35 تا 40 غرفه پیشنهاد شده است که از بیستم اردیبهشت ماه در نمایشگاه مستقر می‌شوند.

وی گفت: 2 پنل تخصصی نیز با حضور صاحب نظران موسیقی و 2 نفر موسیقیدان خارجی با نام‌های استیون بلوم از آمریکا و پروفسور ژاندوریگ از فرانسه و همچنین صاحب نظران داخل کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است، بلیط‌های شرکت در جشنواره به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.