ساری،

توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

در سال های گذشته ورزش در روستاهای مازندران به چند ورزش بومی و محلی ختم می شد،ورزش هایی که بیشتر جنبه ی سرگرمی داشت و یا نقلی بود برای مراسمات عروسی.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسین علی اصغری پیرمرد ساکن روستای امره ساری می گوید: در گذشته ورزشکاران روستایی در مراسم جشن یا عروسی به روستاهای مجاور می رفتند و با قهرمانان آن روستا زورآزمایی می کردند.

وی گفت: علاوه بر کشتی محلی ، بند بازی که به آن لافند بازی می گویند و مسابقات طناب کشی نیز از دیگر سرگرمی های ورزشی در گذشته بود.


توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

اما در آن سال ها تک قهرمانانی هم با تک مدال های با ارزش از رشته هایی که مازندران مهد آن بود معرفی می شدند ،اما با تحمل سختی های فراوان و دلسرد بودن از آینده ای نامعلوم مثل امام علی حبیبی که در المپیک 1956ملبورن مدال طلای کشتی را به گردن آویخت و عسگری محمدیان هم که در دو المپیک دو مدال با ارزش کسب کرد.


توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

عسکری محمدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: در گذشته با همه کمبودها و نبود امکانات تنها به دلیل علاقه به ورزش روی آوردم و تمام آن سختی ها را فقط برای گرفتن بهترین مدال و خوشحال کردن مردم ایران تحمل کردیم.

اما سالها گذشت،تک قهرمانان به چند قهرمان رسید،امکانات فراهم تر شد،امکاناتی که با پرورش استعدادهای ورزشی،ورزشکاران روستایی مشق قهرمانی سر گرفتند را تبدیل شدن به صیاد مدال های رنگارنگ در میدان های جهانی.

قهرمانانی مثل عزت الله اکبری از روستای زرین کلا جویبار،صدیقه دریایی از روستای ورکاده آمل ،سوسن حاجی پور از روستای آغوزبن بابل،مرتضی پورعلی گنجی از گنج افروز بابل،هادی خناری نژاد از ارطه قائم شهر،عادل غلامی از پاشاکلای آمل ،محسن حاجی پور از روستای اسپوکلای آمل،مراد محمدی ار روستای آبکسر،جاسم دلاوری از روستای انارمرز جویبار،رضا یزدانی از روستای پطرود جویبار و دهها قهرمان و مدال آور که با اقتدار رنگین ترین مدال ها را برای کشورمان به ارمغان آوردند و تمامی این نفرات بالارفتن پرچم سه رنگ ایران در میدان های بین المللی را مرحمی بر تحمل سخت های کشیده خود می دانند.


توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

در بازار داغ مدال آوری ها ورزشکاران معلول روستایی هم با استفاده از امکانات ورزشی در روستاها و همت خود در تقسیم مدال ها بی نصیب نماندند،مانند مریم گیلانی لاریمی اهل روستای لاریم جویبار که با مدال آوری خود در مسابقات جهانی و پارالمپیک،نگاه ها را به سمت خود معطوف کرد و خوش درخشید.


توسعه ورزش روستایی با معرفی صیادان مدال آور

از 3 هزار و 600 روستای مازندران،2 هزار روستا دارای امکانات ورزشی است اما روستاهای مازندران با داشتن استعداد های ناب ورزشی،برای ادامه راه حرفه ای نیاز به تجهیزات حرفه ای ورزشی دارد،امکاناتی برای ادامه مدال آوری های جمعیتی 60 درصدی از کل جمعیت ورزشکار استان مازندران.

این آمار 60 درصدی را عادل عالیشان داده،عالیشانی که معاونت توسعه ورزش های همگانی و روستایی اداره کل ورزش و جوانان روستایی در دستان اوست.

عالیشان گفت : مازندران بیش از 15 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که 60 درصد این جمعیت را ورزشکاران روستایی تشکیل داده اند و 43 درصد از مدال آوری های مربوط به قهرمانان استان سهم همین و ورزشکاران روستایی است.

بی تردید آمارها نشان می دهد که توجه به ورزش روستایی همواره با افتخار آفرینی همراه بود به طوریکه از 298 مدال کسب شده توسط قهرمانان مازندرانی در پارسال،131 مدال سهم قهرمانانیه که اکنون در روستا زندگی می کنند.

با تفکری کوتاه در این آمار و ارقام و مدال های کسب شده توسط ورزشکاران روستایی به این نتیجه خواهیم رسید که ورزش در روستاها دیگر برای سرگرمی نیست بلکه ابزاری شده برای فتح سکوهای قهرمانی در میدان های بین المللی و جهانی.

این امر می طلبد تا با توجه بیشتر به ورزش روستاها و تجهیز سالن ها و اماکن ورزشی بازهم شاهد افتخار آفرینی قهرمانان روستایی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، توسعه ، ورزش ، مدال ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.