با موافقت مجلس؛

واردات هر نوع کالا با رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای انجام می‌شود

نمایندگان در جلسه علنی امروز ضوابط فنی و ایمنی واردات هر نوع كالا را تعیین کردند.

ضوابط فنی و ایمنی واردات کالاها تعیین شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه) با مواد الحاقی ۷۲ و ۷۴ به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور موافقت کردند.

به موجب ماده الحاقی۷۲- واردات هر نوع کالا با رعایت استاندارد‌ها و یا ضوابط فنی و ایمنی و بهداشتی قرنطینه‌ای است که پس از تصویب مرجع ذی‌صلاح مربوط، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک و سایر مراجع مربوط ابلاغ می‌شود. رعایت این ضوابط برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه، ضبطی، قطعیت‌یافته، کالاهای بلاصاحب و صاحب متواری و مکشوفات قاچاق الزامی‌است و ضوابط فنی و ایمنی این کالا‌ها از طریق سازمان ملی استاندارد ایران و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی حسب‌مورد تأیید می‌شود.

همچنین به موجب ماده الحاقی۷۴- این قانون پس از انقضای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۵ لازم‌الاجراء است.

براساس این گزارش همچنین نمایندگان در جریان رسیدگی به مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با حذف ماده الحاقی ۷۳ این لایحه موافقت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لایحه ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار