مبعث؛ بشارت برانگیخته شدن انسان به مقام آسمانی نبوت

بعثت پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله و سلّم) بشارت برانگیخته شدن انسان به مقام آسمانی نبوت و چراغ روشنی برای راهنمایی همه گمراهان و بت پرستان، که در اوج جاهلیت به سر می برند است.

مبعث؛ بشارت برانگیخته شدن انسان به مقام آسمانی نبوتبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی؛ بعثت پیامبر(صلی الله و علیه و آله و سلّم) در 27 ماه رجب، پنج سال پس از تجدید بنای کعبه اتفاق افتاد و پیامبر اکرم علیه و آله و سلّم) در آن هنگام، چهل سال داشتند.
روزی که خداوند نعمت بعثت را بر آخرین فرستاده خویش، فخر کائنات و گنجینه اسرار الهی ارزانی داشت و ایشان را وسیله‌ای برای هدایت انسان از ظلمات و تاریکی به سوی نور قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمین دانش کارشناس مذهبی می گوید: اگر مردم جامعه کنار هم جمع شوند و شیعه و سنی با هم وحدت داشته باشند آن زمان میتوان گفت جامعه برای ادامه راه رسالت پیامبر قدمی برداشته است.
وی افزود: جامعه نیز برای ادامه را رسالت پیامبر مهربانی ها وظیفه ای دارد و هر فرد باید در چنین ایامی به دنبال برانگیخته شدن رسول درونی خود باشد و تا هنگامی که رسول درونی هر فرد مبعوث نشود هیچ تحولی در وجود انسان شکل نخواهد گرفت و باز هم جهالت و تاریکی در وجود انسان حاکم خواهد بود.
این کارشناس مذهبی گفت: تكميل ايمان و تقوا، هدايت عامه، تزکیه نفس، تكميل اخلاق بشر از جمله رسالت ها و تلاش های حضرت رسول (صلی الله و علیه و آله و سلّم) برای نجات بشر از جهل و تاریکی و هدایت به سوی توحید، روشنایی و علم بود.
حجت الاسلام و المسلمین دانش با اشاره به موقعیت علم در جامعه افزود: در اولین آیه هایی که به حضرت نازل شد پیامبر گرامی به خواندن علم دعوت می شوند و این نشان دهنده این است که جایگاه علم در رسالت پیامبر (صلی الله و علیه و آله و سلّم)  از موقعیت خاصی برخوردار بوده است و ما نیز همواره باید به دنبال کسب علم باشیم.
انتهای پیام//


 

برچسب ها: مبعث ، بشارت ، آسمانی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.