اردبیل؛

افزایش میزان صادرات کالا در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال گذشته میزان صادرات کالا از استان اردبیل افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی در جلسه بررسی زمینه‌های تجارت فراسرزمینی استان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته در سطح استان اردبیل شاهد افزایش ارزش صادرات تجاری استان بودیم که امسال نیز تلاش و جدیت بر روند افزایشی صادرات در استان است.

وی با اشاره به میزان صادرات کالا از استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: در حالی که در سال 93 ارزش صادرات تجاری استان 67 میلیون دلار بوده این رقم با افزایش 7 میلیون دلاری در سال 94 به میزان 74 میلیون دلار افزایش یافت.

عاملی عراق و جمهوری آذربایجان را عمده کشورهای هدف در مسیر صادرات استان اردبیل برشمرد و گفت: سیب‌زمینی، مصنوعات چوبی و برخی اقلام دیگر عمده محصولات صادراتی به این کشورها به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد واردات کالا به استان اردبیل افزود: در حوزه واردات در سال گذشته با کاهش 60 درصدی مواجه بودیم به طوری که در این مدت ارزش کالاهای وارداتی به استان اردبیل 28 میلیون دلار بوده است.

عاملی اظهار کرد:‌ با راه‌اندازی منطقه تجاری در این شهرستان می‌توانیم شاهد تسهیل در واردات و صادرات کالا از این گمرک باشیم و در کنار آن بخشی از پول‌های خارج شده از کشور با راه‌اندازی این منطقه به کشور باز می‌گردد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار