یزد؛

تحقق تمدن اسلامی درجهان با پرورش و تربیت نیروهای کارآمد

تحقق تمدن اسلامی درجهان با پرورش و تربیت نیروهای کارآمد توسط معلمان محقق می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان یزد و به مناسبت هفته معلم همایش روز قشر بسیج فرهنگیان با حضور فرمانده سپاه الغدیراستان ؛ رئیس قشر بسیج فرهنگیان و جمعی از فرهنگیان بسیجی در حسینیه ثارالله یزد برگزارشد.

رئیس قشر بسیج فرهنگیان استان دراین مراسم با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره  استاد مطهری و معلمان شهید از معلمان رزمنده ، جانباز ، ایثارگر و بسیجی استان تجلیل کرد و با قرائت آیاتی از سوره علق به تبیین اهمیت نقش والای معلم در دین مبین اسلام پرداخت.

"علی دهقان بهابادی " معلمین را عامل حیات و هدایت اجتماع بشری دانست و افزود : خداوند در آیه 3 سوره مائده می فرماید هرکس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که به یک جامعه حیات بخشیده است .

"دهقان بهابادی " معلمان را دریایی از عقل ، شعور و دانش دانست که با تحصیل و تحقیق درهمه علوم از ویژگی تلاش وکوشش برخوردارند و شخصیت آنان زبانزد خاص و عام است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان ، نظم ، هماهنگی ، دلسوزی و تاثیرگذاری را ازدیگر ویژگی های یک معلم برشمرد و افزود : معلمان دانائی ، خلاقیت ، تعهد و اخلاق را درجامعه گسترش می دهند .

وی با یادآوری این نکته که جامعه باید معلم یار و دانش آموز محور باشد افزود :رسالت اصلی معلمان مبارزه با بی اشتهائی علمی درجامعه است چرا که انزوا طلبی و بی اشتهائی علمی موجب نابودی جامعه می شود.

درادامه این همایش فرمانده سپاه الغدیر استان نیز وظیفه معلمان به ویژه معلمان بسیجی را کادرسازی برای گسترش تمدن اسلامی در جهان دانست و افزود : تحقق تمدن اسلامی درجهان با پرورش و تربیت نیروهای کارآمد توسط معلمان محقق می شود.

"سردار اکبر فتوحی" از زحمات و تلاش های همه معلمان استان تقدیر کرد و گفت : معلم از جایگاه رفیع و مقام والائی برخورداراست و جامعه اسلامی تکریم معلم را وظیفه خود می داند .

درادامه این همایش با اهدای هدایائی از 35 نفر از معلمان فعال در قشر بسیج فرهنگیان استان تقدیر شد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار