بیرجند؛

ساخت دستگاه جدید تصفیه پساب در خراسان جنوبی

عضو بنیاد ملی نخبگان در خراسان جنوبی،دستگاه بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب ساخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی گفت : خانم ام الفروه نخعی کارشناس ارشد شیمی معدنی خراسان جنوبی و عضو بنیاد ملی نخبگان توانست با استفاده از بستر ثابت فلزی و پلیمری با ویژگی تثبیت مواد سنتز شده، این دستگاه را بسازد .

احمدی زاده با بیان اینکه به علت بحران آب در منطقه خاورمیانه، این اختراع کمک زیادی به باز چرخش آب می کند افزود : این نوآوری موجب استفاده صحیح از پساب در کشاورزی و کارخانه ها  می شود و از هدر رفت پساب جلوگیری می کند.

 مبدع این دستگاه نیز گفت: در دستگاه بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب از هیچ غشایی استفاده نشده است به همین علت فیلتر های دستگاه تصفیه پساب نیاز به شست و شوی مکرر یا تعویض ندارد و برای مشتریان صنعتی ارزانتر از دیگر دستگاه های تصفیه پساب، است. 

در دیگر دستگاه های تصفیه پساب از نانو فیلترها، زئولیتهای جاذب، گرافن ها و نانو ذرات آهن استفاده می شود که به دلیل نوع ماده به کار رفته، فیلترها نیاز به شستشو و تعویض مکرر دارند.

خانم نخعی افزود: بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب، ذرات ناشی از پراکنده شدن سموم، حشره کش ها، آفت کش ها، روغن ها، رنگ و سموم پساب کارخانه های کاغذ سازی و فاضلاب کارخانه های مواد غذایی و پروتئینی را به طور کامل حذف می کند.

وی گفت: قابل حمل بودن و نیاز به صرف هزینه نداشتن برای تهیه  زیر ساخت ها و انتقال به  مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی این از مزایای عمده این دستگاه  است. 

نخعی گفت : با صرف 10 میلیون تومان برای خرید ماده ی اولیه ی این بستر که شامل نانو ذرات قابل تثبیت روی بستر غیر غشائی است و در بازار ایران هم موجود است می توان نمونه قابل استفاده در صنعت و کارخانه ها  را با بیش از هزار صفحه با اقطار حدود 8 سانتی متری و یا صد صفحه با اقطار 80 سانتی متری تهیه کرد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: اختراع ، پساب ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار