در افتتاح رسمی طرح سلامت یار مطرح شد؛

سلامت یاران در کار درمان دخالت نمی کنند/بسیاری از مراکز درمانی کشور وقف هلال احمر است

وزیر بهداشت گفت: سلامت یاران به هیچ وجه در کار درمان دخالت نمی کنند.

سلامت یار کار مبارکی در کشور استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمی وزیر بهداشت در افتتاح رسمی طرح سلامت یار که امروز به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: سلامت یاران در کار درمان به هیچ وجه دخالت نمی کنند و تحت نظر دفتر پرستاری تعیین خدمت می شوند.
 
وی ادامه داد: طرح سلامت یار 2 بخش دارد، بخش کوچکی برای کمک به بیمار بوده و بخش خیلی مهمتر آن سرمایه اجتماعی است تا با ورود جوانان داوطلب، کارهای عام المنفعه در کشور انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هلال احمر مهمترین و زیباترین نهاد مرتبط با توده مردم است،گفت: هلال احمر بسیار خوشنام، مورد اعتماد و وثوق مردم در طول تاریخ و حتی زمان قبل از انقلاب بوده است.
 
هاشمی ادامه داد: بسیاری از مراکز درمانی کشور وقف هلال احمر بوده و کسانی که لباس این سازمان مردم نهاد را بر تن دارند باید این نگاه زیبای مردم به خود را حفظ کنند.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سلامت یار، خدمت جدید و مبارکی از جانب جمعیت هلال احمر است، افزود :به پرستاری و بهیاران خیلی صریح عرض می کنم که با اطلاعات نادرست وسوسه نشوند چرا که به هیچ وجه قرار نیست، سلامت یاران کار درمانی کنند.
 
وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: سلامت یاران اقدامات متعددی که برای بیمار انجام نمی شود را به مرحله اجرا خواهند رساند.
 
هاشمی تصریح کرد: همه می دانند که ما بیش از آنچه که اکنون بهیار، کمک پرستار و پرستار داریم، نیازمند هستیم و سلامت یاران تحت نظر دفتر پرستاری تعیین خدمت می شوند.
 
هاشمی با اشاره به وجود رقابت های بی حاصل در جامعه که ناشی از منفعت طلبی افراد است، گفت :سلامت یاران به دور از نگاه منفعت طلبانه از استراحت، تفریح و کار خود گذشته و در جهت خدمت به مردم از آنها استفاده می کنند.
 
وی با بیان اینکه اقدام سلامت یار تسلی بخش بوده و نگاه مهربانانه را ترویج می دهد، گفت :با این اتفاق، آسیب های اجتماعی و بدآموزی های محیط کار و زندگی با ورود قشر جوان، از جامعه رخت بر خواهد بست، چرا که آموزش و ترویج یک فرهنگ، سرنوشت ملت را تغییر می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار