اهواز؛

مقتدایی مشاور وزیر کشور می شود / فرج اله خبير سرپرست استانداری شد

مديركل روابط عمومی استانداری خوزستان درباره استعفای عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان توضيحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال درويش اظهار كرد: استاندار خوزستان از نيمه فروردين امسال استعفاي خود را تقديم وزارت كشور كرده بود و وي از پارسال نيز در شركت نفت بازنشسته شده بود.

همچنین معاون سياسي وزير كشور گفت: مقتدايي(استاندارخوزستان) از مديران باتجربه ، فعال، باانگيزه و با برنامه نظام جمهوري اسلامي است و خواهند بود. وی طي نامه هاي جداگانه اي ازرييس جمهوري و وزيركشور درخواست بازنشستگي كردند كه با اصرار ايشان موافقت شد.

محمد حسين مقيمي افزود:مقتدايي بارها بناي جدايي گذاشته بود. براي من كه مقتدايي را مي شناسم خيلي سخت بود كه براي توديع ايشان به خوزستان بيايم. صميمانه از خدمات ايشان تشكرمي كنم.

وي ادامه داد: مقتدايي هر كجا مي رود منشا خير و اثر است چه در دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي ، دوره اول استانداري خوزستان و هرمزگان؛ و در اين دوره نيز توفيقات خوبي داشت و به نحو شايسته اي استان را مديريت كرد.

مقيمي گفت: در يك سال اخير كه به وزارت كشور رفتم يكي از استان هايي كه نگرانش نبوديم و فكرمي كرديم مديران منطقه درست مديريت مي كنند استان خوزستان با حضور  مقتدايي بود.

معاون سياسي وزيركشور ادامه داد: اما  مقتدايي بارها بناي جدايي گذشته بود. هميشه دنبال تمديد نشدن ماموريت از مجموعه نفت بودند. اين بار به رييس جمهوري و وزيركشور نامه نوشتند و درخواست بازنشستگي كردند.

وي اظهار داشت: مقتدايي از مديران ارزشمند نظام و مايه مباهات است و حقيقا از ديشب كه بنا شد براي اين منظور به خوزستان بيايم ، براي من خيلي سخت بود چون وی را خوب مي شناسم.

معاون وزيركشور بیان کرد: امیدوارم از خدمات وی به عنوان مشاور وزير كشور بهره خواهيم برد.

در اين جلسه فرج اله خبير به عنوان سرپرست استانداري خوزستان معرفي شد.

عبدالحسن مقتدايي زاده آبادان، فعاليت شغلي خود را از پالايشگاه نفت آبادان آغاز كرد. در دوره هشت ساله جنگ ايران و عراق، بعنوان جانشين مديرعامل پالايشگاه آبادان فعاليت كرد.

وي در دوره‌هاي سوم و چهارم مجلس شوراي اسلامي بعنوان نماينده آبادان، به مجلس شوراي اسلامي راه يافت.

 مقتدايي در سال 1377 در دولت اصلاحات براي مدت سه سال استاندار خوزستان بود، سپس به استانداري هرمزگان منصوب شد و تا سال 1383 براي سه سال نيز در اين جايگاه فعاليت كرد.

 با شروع به كار دولت نهم، وي از تمامي فعاليت‌هاي سياسي كنار گذاشته شد، كه در پي آن بار ديگر به صنعت نفت بازگشت و بعنوان مشاور مديرعامل و عضو هيات مديره شركت ملي حفاري ايران به فعاليت خود ادامه داد. وي از ابتداي دولت يازدهم، استانداري خوزستان را برعهده داشت.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.