اهواز؛

تقویت سیستم تشویقی در استان

یکی از اهداف و اقدامات سوادآموزی در استان برای سال جاری، فعال‌تر شدن سیستم‌های تشویقی و راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در سراسر استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت:در سال جاری جذب سوادآموزان به شکل جدی پیگیری می‌شود، و این موضوع را به‌صورت ویژه دنبال می‌کنیم تا در سال 95 بهتر از سال 94 عمل کنیم؛ سال گذشته 50 هزار نفر بی‌سواد در استان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و باسواد شدند.

موسی شیخی  افزود: استان از نظر آمار و حجم فعالیت‌ها در زمینه‌ی سوادآموزی در کشور رکورددار است؛ امیدواریم امسال نیز به شکل بهتری کار کنیم و حداقل 60 هزار نفر تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار بگیرند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که سوادآموزی کار سختی است، تصریح کرد: اکنون در جذب سوادآموزان در حال رسیدن به لایه‌های سخت هستیم. جذب افراد بی‌سواد باقی‌مانده به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و این افراد تاحدودی موضوع را به سختی می‌پذیرند.

وی گفت: از اهداف دیگر این است که سوادآموزان توانمند باشند به همین دلیل امسال به دنبال آن هستیم تا مسابقات و جشنواره‌هایی برای سوادآموزان در بخش‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی برگزار کنیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان به اشاره به راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی، عنوان کرد: امسال در تمام استان مراکز یادگیری محلی را فعال خواهیم کرد، زیرساخت‌ها فراهم و امکانات تأمین شده است. در این مراکز تنها سوادآموزی آموزش داده نمی‌شود بلکه آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به سوادآموزان نیز صورت می‌گیرد؛ قانون شهروندی، احترام به قانون، همزیستی مسالمت‌آمیز، بهداشت فردی و بهداشت گروهی، آگاهی فردی و ... از جمله مهارت‌هایی است که سوادآموزان در این مراکز فرا می‌گیرند.

شیخی با بیان این‌که امسال سیستم‌های تشویقی در سوادآموزی فعال‌تر شده است، گفت: امسال به تمام کسانی که در دوره‌های سوادآموزی شرکت و نمره قبولی آزمون سوادآموزی پایان دوره را کسب کنند، 140 هزار تومان پاداش اهدا می‌شود؛ همچنین در طرح خودآموز سرانه آموزشی به تمام کسانی که از طریق بستگان یا سایر افراد سواد را فرا می‌گیرند، تعلق می‌گیرد که مبلغ آن امسال 700 هزار تومان است.

وی یادآورشد: گروه سنی سوادآموزی 10 تا 49 سال است اما افراد دیگر نیز می‌توانند به‌صورت آزاد یا متفرقه دوره‌های سوادآموزی را بگذرانند. کسانی که اشتیاق دارند می‌توانند در کلاس‌های سوادآموزی به‌عنوان مستمع آزاد حضور یابند و در آزمون‌های ماهانه شرکت کنند که کارنامه و مدرک نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. امسال نزدیک به 2 هزار نفر به شکل متفرقه در امتحانات شرکت کردند و برخی نیز قبول و وارد چرخه‌های آموزشی بالاتر شدند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.