باهنر در نشست خبری:

درباره ریاست مجلس تفاهم حاصل نمی‌شود/ دزدی دو میلیارد دلار را تاکنون تجربه نکرده بودیم

دبیر کل جبهه امام و پیروان خط رهبری گفت: برای ریاست مجلس تفاهمی حاصل نمی‌شود؛ نباید انتظار داشته باشیم در صحن علنی مجلس یک کاندیدا برای ریاست وجود داشته باشد.

درباره ریاست مجلس تفاهم حاصل نمی‌شود/ دزدی دو میلیارد دلار را تاکنون تجربه نکرده بودیم
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه امام و پیروان خط رهبری عصر امروز سه شنبه  (21 اردیبهشت ماه) در نشست خبری خود با اشاره به حادثه اخیر خان طومان سوریه اظهار داشت: نیروهای حزب الله و سربازان امام زمان قطعاً این حادثه را جبران خواهند کرد و خیانت کاران را به سزای اعمال خود می رسانند.

وی افزود: هر روز اخبار تاسف باری از منطقه شنیده می شود که رژیم های ضد بشری امثال صهیونیسم ، آل سعود و برخی کشورهای منطقه ای به طور مستقیم و غیرمستقیم از آن ها حمایت می کنند.

باهنر ادامه داد: این کشورها به طور جدی تر قصاص جنایت های خود را پرداخت خواهند کرد و هر ظلمی که اتفاق بیفتد مانند میخی است که بر تابوت رژیم های دست نشانده از جمله آل سعود کوبیده می شود.

وی  تصریح کرد: این که جمهوری اسلامی امروز در این منطقه پر آشوب فعلاً یک جزیره با ثبات است نتیجه ایثارگری های سربازان گمنام امام زمان است که توانسته ایم مرزهای استراتژیک خود را ده ها و صدها کیلومتر نسبت به مرزهای جغرافیایی عقب برانیم که این یک موفقیت استراتژیک دفاعی بوده که تحقق پیدا کرده است.

دبیر کل جبهه پیروان در ادامه و در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که آیا در موضوع ریاست مجلس  آینده میان عارف و لاریجانی  در صحن علنی  رقابت شکل می گیرد یا تعامل اظهار داشت: اکنون عمدتاً برای ریاست مجلس انگشت اشاره به سمت این دو نفر است و تا آن جایی که ما بررسی کردیم، فرد دیگری در میان جناح های مختلف مطرح نیست.

باهنر ادامه داد: در مجلس و درباره موضوعات این چنینی نظیر ریاست معمولاً تفاهمی حاصل نمی شود؛ یعنی این که  نباید انتظار داشته باشیم در صحن علنی مجلس یک کاندیدا برای ریاست وجود داشته باشد.

وی افزود: معمولاً در سال های دوم و سوم چنین اتفاقی می افتد اما در سال اول فراکسیون ها می خواهند و لازم می دانند که پیرامون مسئله ریاست وزن کشی کنند.

باهنر در ادامه اظهارات خود و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که ترکیب مجلس آینده و تعداد فراکسیون های آن را چگونه می بینید گفت: ترکیب مجلس و تعداد فراکسیون ها مسئله ای نیست که به عهده ما باشد و قاعدتاً منتخبین مجلس در این باره تصمیم می گیرند. فعلاً میان دو جریان اصلی مجلس رفاقت وجود دارد. این اعداد و ارقام که جناح های مختلف از تعداد نمایندگان در مجلس مطرح می کنند، نمی خواهم بگویم که خلاف واقعه است اما بعضاً اقرار به جعل می شود

باهنر ادامه داد: خود منتخبین مجلس در حال برآورد و یارگیری هستند و قاطعانه پیرامون ترکیب مجلس آینده سخن گفتن، یک مقدار سخت است.

وی با بیان این که در مجلس آینده دو فراکسیون اصلاح طلبان و اصول گرایان به عنوان فراکسیون های فعال حضور خواهند داشت گفت: من همان تحلیل قبل از انتخابات خودم را دارم. در آن جا گفتم که در مجلس دهم اصول گرایان در مجموع پیروز خواهند شد اما اصلاح طلبان نیز فراکسیون قدرتمند و پرعدد را خواهند داشت.

دبیر کل جامعه اصلاح مهندسین تاکید کرد: منتخبین مجلس دهم بایستی تلاش کنند تا هر چه سریع تر این مجلس به لحاظ ساختاری و سازمانی شکل بگیرد چرا که پارلمان آینده کارهای زیادی را پیش رو دارد.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود درباره برجام اظهار داشت: طبیعی است که قبل و بعد از به نتیجه رسیدن برجام و امضا شدن کارها، یک سری مسائل پیش بینی می شد و آن عدم پایبندی طرف مذاکره کننده به تعهدات خود بود.

وی اضافه کرد: طرف مقابل هر جایی و برای هر بخشی از تفاهم نامه ای که بخواهد امضا کند، به دنبال بهانه و تسامح است و بعضاً مسائل حقوقی بی ربط و با ربطی را پیش می کشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همین باره افزود: این که آیا وقت آن رسیده است که ما جمع بندی کنیم که یک طرف به زیر تعهدات خود زده و نمی خواهد  آن را اجرایی کند ، فکر نمی کنم که هنوز به چنین نقطه ای رسیده باشیم.

باهنر ادامه داد: یک سری گشایش هایی انجام شده و گشایش های دیگری هم به تاخیر افتاده است. طرف مقابل برخی مسائل نظیر موشک های بال استیک که هیچ ربطی به برجام ندارد را به برجام وصل می کند.

وی ادامه داد: ما در زمان مذاکرات و پس از آن بارها و بارها اعلام کردیم که افزایش توان موشکی ما که عموماً دفاعی است، هیچ ارتباطی به برجام ندارد.

باهنر تصریح کرد: تاکنون رقبای ما هم اعلام نکرده اند که آزمایش های موشکی، نقض برجام است اما بعضاً چنین موضعی را اعلام می کنند. هر جا که مصلحت بدانیم آزمایش های موشکی خود را با قدرت و شدت ادامه خواهیم داد.

دبیر کل جبهه پیروان همچنین درباره مصادره دو میلیارد دلار از اموال جمهوری اسلامی در آمریکا اظهار داشت: ما دزدی دریایی و هواپیمایی داشتیم اما این نوع از دزدی را تجربه نکرده بودیم که یک دادگاه درونی بیاید و حکمی را صادر و امانت های یک کشور دیگر را مصادره کند. این مسئله مانند گردنه گیری است و ما قطعاً از طریق دادگاه های بین المللی پیگیر این موضوع هستیم.

باهنر همچنین درباره هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی گفت: این هیئت فعال است و روی برجام نظارت دارد و در حال رصد کردن امور است و اگر به نقطه عطفی برسد قطعاً آن را اعلام خواهد کرد و ما آن زمان تصمیم لازم را اتخاذ می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می دهید مجلس آینده به دو قطبی برجامیان و نابرجامیان تبدیل شود گفت: برجام در تعاملات سیاسی یک داستان گذرا است. ما در مجلس دهم در کنار موضوع برجام، وظایف بسیاری داریم. آقای عارف در جلسه ای به میزبانی رئیس جمهور مطرح کرد که مجالس قبلی بیکار بوده اند. معمولاً نمایندگان جدیدالورود به مجلس چنین اظهاراتی را می کنند که در مجالس قبلی کاری انجام نشده است اما چنان چه بیایند و کار کنند، خواهند دید که کار سخت است. ما امیدواریم که این دوستان بتوانند بیشتر از مجالس هشتم و نهم کار کنند.

باهنر ادامه داد: اگر مجلس آینده به دو گروه موافق و  مخالف برجام تقسیم شود، موضوعات دیگر نظیر اقتصاد مقاومتی چه خواهد شد؟ مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد مقاومتی ویژه ایام تحریم نیست.

وی اضافه کرد: برجام حادثه گذشته است و ما باید تلاش کنیم که حق خود را از دنیا بگیریم و جهت پویا نگه داشتن اقتصاد، اتکا و نگاهمان به درون باشد.

دبیر کل جبهه پیروان درباره شکست اصول گرایان تهران ابراز کرد: در انتخابات اخیر مجلس  همه طرف ها به این نتیجه رسیدند که بایستی همه مطالبات خود را پای صندوق های رای پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: خود فتنه گران هم علی رغم به وجود آمدن فتنه در سال 88، متوجه شدند که راه مطالباتشان لشگرکشی به خیابان ها نیست.

باهنر با بیان این که مردم در 7 اسفند به امضا کنندگان لیست ها رای دادند نه به کاندیداها گفت: بسیاری از کاندیداهای اصول گرا نسبت به دوره قبل، رای بیشتری آوردند اما اصلاح طلبان در نهایت در یک رقابت پیروز شدند. همه اصول گرایان نتیجه انتخابات را پذیرفتند و به خیابان ها نریختند.

وی با بیان این که شکایت کردن به مراحل انتخابات حق همه بوده و اوج رعایت قانون است اظهار داشت: هنوز نتیجه دور دوم انتخابات در هیچ حوزه ای تایید نشده است. بی قانونی زمانی است که به صندوق ها کاری نداشته باشیم و به خیابان ها بریزیم و لاستیک آتش بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت حقوق های میلیونی به برخی مدیران دولتی گفت: متاسفانه یک اشکالاتی در نظام پرداخت ما وجود دارد. پیرامون پرداخت این حقوق ها روز گذشته در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور داشتیم و گزارشی در این باره ارائه شد.

نائب رئیس مجلس اضافه کرد: این ها برای خودشان یک محاسباتی درباره ده ماه اضافه کاری ها داشتند و این ها را یک جا به مدیران داده بودند اما در رسانه ها این مسئله طور دیگری بازگو شد به گونه ای که عنوان شد این حقوق ها مستمر بوده در حالی که چنین نبوده و به صورت دفعی بوده است. این مسئله تخلف بوده و قرار شده که بازگردد و ابلاغ هم شده است

باهنر همچنین درباره برنامه آینده جبهه پیروان گفت: در جریان انتخابات مجلس دهم با همه تلاش هایی که انجام شد، یک وحدت نسبی در جریان اصول گرایی به وجود آمد. برای شکل گیری ساختارهای مجلس دهم یکی دو ماه زمان لازم است و جریانات سیاسی داخلی و خارجی،همگی در این زمینه فعال خواهند بود.

باهنر افزود: رقیب داخلی ما یعنی اصلاح طلبان، به یک سری از واقعیت های اجتماعی پی برده اند و آن این که بایستی فعالیت های قانونی را تابلوی خود قرار دهند که ما از آن استقبال می کنیم. ما هم به دنبال توسعه فعالیت های خود هستیم.

باهنر همچنین درباره رویکرد اصول گرایان نسبت به علی لاریجانی قبل از انتخابات مجلس گفت: جبهه پیروان و جامعه اسلامی مهندسین در زمان انتخابات بیانیه هایی را پیرامون حمایت از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صادر کرد که سرلیست آن ها هم علی لاریجانی بود. جامعه اصول گرایی در انتخابات از آقای لاریجانی حمایت کرد اما برخی هم به طور فردی از کس دیگری حمایت کردند.

باهنر درباره عملکرد جبهه پیروان در انتخابات مجلس با بیان این که ما بایستی در اعتلاف بزرگ شرکت می کردیم، بنابراین جلسات زیادی در این باره داشتیم گفت: تلاش کردیم تا بتوانیم  کلونی های مختلف اصول گرایی را کنار هم قرار دهیم و مجبور بودیم که یک جاهایی جلو برویم و در جاهایی تنازل کنیم تا به یک وحدت نظر برسیم.

وی با بیان این که همه گروه های جبهه پیروان بر این عقیده بودند که این جبهه در انتخابات بهترین تصمیم را اتخاذ کرد اظهار داشت: برخی در جبهه پیروان دوست داشتند که در لیست نهایی باشند و گلایه هایی هم مطرح کردند که چرا مثلاً اسم من حضور ندارد اما ما مجبور بودیم که از 60 نفر نهایی به 30 نفر برسیم

باهنر همچنین در خصوص مسئله جانشینی اش در جبهه پیروان گفت قرار ما در زندگی سیاسی این نیست که اگر به یک صندلی چسبیدیم، آن را رها نکنیم. یکی از هنرهای احزاب و تشکل های سیاسی، کادر سازی است و افرادی که برای خود در مسئولیت هایی که عهده دار هستند نتوانند جانشینی را متصور شوند، در امر کادرسازی ضعیف عمل کرده اند.

دبیر کل جبهه پیروان در پایان تصریح کرد: هر زمان که بنده احساس کنم که فردی می تواند جای من را بگیرد، حتماً استقبال می کنم اما این به معنی جدایی من از جبهه پیروان نیست . هر فردی که جانشین من شود، در کنار او قرار خواهم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: باهنر ، صهیونیسم ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار