گیلان؛

پیشرفت 92 درصدی در ساخت خط آهن قزوین _ رشت

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : ساخت خط آهن قزوین – رشت نقش مهمی در توسعه تجارت در کشورهای حاشیه خزر را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در دومین و آخرین روز سفر خود به گیلان از طرح ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه و خط آهن در دست ساخت قزوین - رشت بازدید کرد.

بازدید رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از 2 طرح ملی

وی در این بازدید گفت : ساخت خط آهن قزوین – رشت و ادامه آن به آستارا که قرار است به خط آهن جمهوری آذربایجان متصل شود نقش مهمی در توسعه تجارت در کشورهای حاشیه خزر را دارد.

ساخت راه آهن قزوین – رشت که 164 کیلومتر طول دارد از سال 84 آغاز شده و در زمان کنونی 92 درصد پیشرفت دارد و تا کنون برای ساخت این خط آهن که 58 کیلومتر آن ریل گذاری شده هزار و 258 میلیارد تومان هزینه شده است.

بازدید رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از 2 طرح ملی

همچنین برای تکمیل خط آهن قزوین – رشت به 536 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکمیل خط آهن قزوین – رشت سالانه می توان 3میلیون مسافر و 10 میلیون تن بار جا به جا کرد.

طرح ساخت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین نیز قرار است سال آینده به بهره بردای کامل برسد.

گفتنی است رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز وارد گیلان شد.

بازدید از توانمندی های منطقه آزاد انزلی و حضور در مراسم آغاز ساخت 4 اسکله بندرکاسپین این منطقه ، بازدید از پارک ملی بوجاق کیاشهر و تالاب بین المللی انزلی و شرکت در نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برنامه های نخستین روز سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به گیلان بود.

وی دقایقی پیش گیلان را به مقصد قزوین ترک کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، بازدید ، طرح ، ملی ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.