وام یک میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به افغانستان

رییس بانک مرکزی کشور اعلام کرده که صندوق بین المللی پول تا دو هفته آینده قرضه‌های دراز مدتش را به افغانستان آغاز خواهد کرد.

وام یک میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرگاران، خلیل صدیق رییس بانک مرکزی در یک نشست خبری در کابل گفت که حکومت وحدت ملی تمامی معیارهای صندوق وجهی پول (آی، ‌ام، ‌اف) را برآورده کرده و به همین علت این نهاد تا دو هفته‌ آینده وام‌های دراز مدتش که بالغ بر (یک میلیارد دلار امریکایی) است را به افغانستان آغاز خواهد کرد.

در گزارش تازه‌ای که از سوی صندوق بین المللی پول نشر شده است: این نهاد جهانی، خروج نیروهای خارجی، افزایش خشونت‌ها و متمرکز شدن توجه دولت افغانستان در امر مبارزه با هراس افگنی را از علت هایی دانسته است که اقتصاد کشور را در وضعیت سخت قرار داده است.

با این حال آقای صدیق افزود: با دستآوردهایی که سیستم بانکی کشور در اهداف خود داشت، توجه جامعه جهانی بخصوص صندوق بین المللی پول و بانک جهانی جلب شد و آنها حاضرشدند که به پروگرام طولانی تری که یک شکل قرضه‌ها بخاطر کمک با وضع بیلانس تادیات کشور است.

به گفته رییس بانک مرکزی، این قرضه‌ها تا پنج سال دوام می کند.

گفته شده که افغانستان با مسوولان صندوق بین المللی پول با یک پروگرام بزرگتر پیش خواهد رفت که مذاکرات آن در ماه جوزا آغاز می شود.

به نقل از بخدی، وزارت مالیه کشور اعلام کرده که صندوق بین المللی پول (IMF) اصلاحات اقتصادی کشور را موفق ارزیابی کرده است.

صندوق بین المللی پول انتظار دارد تا رشد اقتصادی سال ۲۰۱۶ نبست به ۲۰۱۵ بلند برود، و با ازدیاد کمک ها عواید نسبت به مصارف افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار