مهدی فقیه: وظیفه هنر انتقال مفاهیم انسانی است

خوشبختانه فیلم سینمایی که جوان‌ها تولید می‌کنند، کارهای قابل تاملی است که از آگاهی آن‌ها نشات می‌گیرد.

مهدی فقیه بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلمسازهای جوان کشور گفت: خوشبختانه فیلم‌های سینمایی که جوان‌ها تولید می‌کنند، کارهای قابل تاملی است که از آگاهی آن‌ها نشأت می‌گیرد و فروش بالای نمایشگاه کتاب هم به دلیل همین آگاهی است. جوان‌ها می‌خواهند در تئاتر، سینما، هنر‌های تجسمی و ... کارهای آگاهانه و در واقع آنچه که وظیفه هنر است را ببینند. وظیفه هنر انتقال مفاهیم انسانی است که متاسفانه در طی این سال‌ها نتوانستیم در ژانرهای مختلف سینمایی اعم از اجتماعی، کمدی، تاریخی و حتی مذهبی آن طور که باید و شاید این مسائل را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول سی و چند سال گذشته، مسئولان نتوانستند به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهند و هر کسی که آمد، سلیقه‌ای عمل کرد. در حالی که هنر سلیقه‌ای نیست و یک راهی دارد که نمی‌توان جلوی آن را گرفت. البته خدا را شکر مدتی است شاهد برداشته شدن گام‌هایی در این مسیر هستیم.

بازیگر «ملک سلیمان» در بخش پایانی صحبت‌هایش در خصوص فروش خوب فیلم‌های سینمایی از ابتدای سال تا کنون عنوان کرد: در تمام دنیا ممیزی‌هایی وجود دارد اما به مردم اجتماع آنچه که می‌خواهند را ارئه می کنند و به واقع نمی‌توان جلوی پیشرفت هنر را گرفت؛ من به محتوا کاری ندارم چون نمی توانم صد در صد درباره آن قضاوت کنم، اما امروز یک حرکتی را در سینمای کشور می‌بینیم که مردم آن را قبول دارند و به تماشایش می‌نشینند که این امر مایه خوشحالی است. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار