تقویم روزانه فوتبال

نخستین پیروزی عابدزاده با استقلال/ قهرمانی‌ معجزه‌آسای پرسپولیس

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۸ اردیبهشت ( ۱۷ می) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران ، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی را که در چنین روزی رخ داده است، مرور می‌کنیم..


*نخستین پیروزی عابدزاده با استقلال
۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۹، نیمه نهایی آخرین دوره لیگ قدس ، استقلال با نتیجه چهار بر صفر ملوان را شکست داد. عابدزاده توانست در اولین مسابقه‌اش برای کلین شیت کند و عباس سرخاب نیز در این دیدار دقیقه یک نخستین گل استقلال را به ثمر رساند..


*قهرمانی پرسپولیس در دقیقه ۹۶
۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷، پرسپولیس در یک مسابقه دراماتیک سپاهان را شکست داد و قهرمان لیگ برتر شد.سپاهان در روز آخر می‌توانست با تساوی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیرد اما تراژدی عجیبی برای این تیم رقم خورد. نبرد برای قهرمانی لیگ هفتم به هفته آخر در ورزشگاه آزادی کشیده شده بود. فیفا 6 امتیاز از پرسپولیس کم کرده بود و این تیم برای قهرمانی چاره ای جز پیروزی نداشت اما سپاهان با یک مساوی هم قهرمان می‌شد.

ابتدا محسن خلیلی با یک ضربه زیبا گل نخست پرسپولیس را زد اما احسان حاج صفی چند دقیقه بعد بازی را مساوی کرد تا بار دیگر سپاهان قهرمان شود و بازیکنان این تیم رو به وقت کشی بیاورند. در نیمه دوم سعید مظفری‌زاده داور بازی 7 دقیقه وقت‌ تلف شده گرفت. اسکوربورد، نزدیکی های ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده را نشان می‌داد. هواداران پرسپولیس دستان‌شان روی سرشان بود و دعا می کردند و برخی باور کرده بودند قهرمانی به سپاهان رسیده اما در ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس اعلام شد .محسن خلیلی توپ را به سمت دروازه شلیک کرد و در حالی که توپ داخل چارچوب نبود کریم باقری توپ را کنترل و با یک ضربه زیبا توپ را روی دروازه ارسال کرد و سپهر حیدری با سر توپ را وارد دروازه سپاهان کرد تا زردپوشان به جای جشن قهرمانی شاهد جشن شادی افشین قطبی سرمربی تیم پرسپولیس به همراه 100 هزار نفر پرسپولیسی باشند.

این آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بود. .



*نخستین جام از سه جام اروپایی متوالی بایرن
۱۷ می ۱۹۷۴، بایرن مونیخ ، اولین جام از سه جام متوالی اروپایی خود را با شکست چهار بر صفر اتلتیکو مادرید به دست آورد. هر دو تیم اولین فینال اروپایی خود را تجربه میکردند و ابتدا دو روز قبل برابر یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا بازی تکرار شود.

مسابقه دوم ، ۱۷ می در ورزشگاه هیسل بروکسل برگزار شد و این بار بایرن برخلاف بازی اول ، زمان زیادی احتیاج نداشت تا دروازه اتلتیکو را باز کند.دقیقه ۲۸ اولی هوینس ، با جا گذاشتن مدافعان اتلتیکو دروازه این تیم را باز کرد. ۳۰ دقیقه بعد ، بهترین گلزن بوندس لیگا، گرد مولر گل دوم را هم به ثمر رساند.گل سوم را هم مولر دقیقه ۷۳ وارد دروازه حریف کرد و سرانجام هوینس دقیقه ۸۳ گل چهارم و آخر مسابقه را به ثمر رساند تا بایرن بازی را با نتیجه چهار بر صفر ببرد و برای اولین بار قهرمان اروپا شود.

بایرن در سال ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ نیز قهرمان شد تا سه بار پیاپی قهرمان اروپا شده باشد.


*تولد هافبک سابق ایتالیا
۱۷ می ۱۹۷۴، دامیانو تومازی ، هافبک سابق تیم رم و تیم ملی ایتالیا متولد شد. او فوتبال را از سال ۱۹۹۱ از تیم جوانان ورونا آغاز کرد و دو سال بعد به تیم اصلی آمد. وی در سال ۱۹۹۶ به تیم رم پیوست و ۱۰ سال در این تیم بازی کرد. پس از آن ، تومازی به لوانته اسپانیا ، کویینز پارک رنجز انگلیس و تیانجین تدای چین رفت و در پایان دوران بازی اش به یک تیم محلی ایتالیا رفت و در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد. تومازی ۲۵ بازی هم برای تیم ملی ایتالیا انجام داد و دو گل به ثمر رساند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
از سپاهان هم 5امتیاز کم شده بود اگه نه هفته ها قبل قهرمان شده بود
آخرین اخبار