یک پایگاه اینترنتی آمریکایی در گزارشی به بررسی درصد ویرانگری‌ ترامپ برای حزب جمهوری‌خواه پرداخت.

اسلِیت: قدرت تخریب ترامپ برای حزب جمهوری‌خواه چقدر است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی-تحلیلی آمریکایی «اسلِیت» در گزارشی نوشت: چندی پیش حزب جمهوری‌خواه در آستانه تقسیم شدن به دو گروه مخالف و طرفدار «دونالد ترامپ،» نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، قرار داشت. با این حال، شرایط تغییر کرد و ترامپ نه تنها به راحتی رقبایش را از میدان به در برد؛ بلکه اعضای حزب جمهوری‌خواه به سرعت یکی پس از دیگری به جمع حامیان کاندیداتوریش می‌پیوندند. چگونه چنین چیزی روی داد؟ ترامپ چطور به این موفقیت دست یافت؟ آینده حزب جمهوری‌خواه صرف‌نظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، چه خواهد بود؟ 
 
در ادامه گزارش به نقل از یک کارشناس سیاسی آمده است: سران حزب جمهوری‌خواه به این نکته پی برده‌اند که دودستگی به ضرر حزب متبوعشان تمام خواهد شد. این کارشناس همچنین پیش‌بینی کرد «پل رایان،» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در نهایت به جمع حامیان ترامپ خواهد پیوست. 

کارشناس مزبور پس از مقایسه ترامپ با «بری گلدواتر،» نامزد ریاست‌جمهوری در انتخابات سال 1964 آمریکا، بدلیل مواضع نژادپرستانه آن‌ها، اظهار داشت: معرفی گلدواتر به عنوان نامزد منتخب حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آن سال نیز همانند راه‌یابی ترامپ به دور نهایی باعث شگفتی بود. اما وی در نهایت  

این کارشناس پیش‌بینی کرد شکست ترامپ در دور نهایی انتخابات باعث برانگیختن بحث‌های زیادی در این حزب خواهد شد. وی همچنین افزود این نامزد جنجالی فردی غیرقابل کنترل برای شخص خود و حزب متبوعش است. ترامپ به واقع یک نیروی مخرب است. اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد به رفتار وی در دور نهایی انتخابات بستگی دارد.     

گلدواتر تاجر پنج دوره سناتور ایالات متحده از آریزونا و کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۹۶۴ بود و به «آقای محافظه کار» شهرت داشت. وی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۶۴ را با تفاوتی فاحش به «لیندون جانسون،» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، باخت. شکست گلدواتر به جانسون و دمکرات‌های کنگره اجازه داد برنامه‌های جامعه بزرگ را تصویب کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار