ابوی به باشگاه خبرنگاران جوان خبرداد

آمار دقیقی از جمعیت کارگری در کشور وجود ندارد

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: با وجود اینکه نیمی از جمعیت کشور را کارگران تشکیل می دهند، اما آمار دقیقی از تعداد این افراد در کشور وجود ندارد.

هادی ابوی دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آمار دقیقی از جمعیت کارگری در کشور نداریم، گفت: با وجود اینکه نیمی از جمعیت کشور را کارگران تشکیل می دهند، اما آمار دقیقی از تعداد این افراد در کشور وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل نبود بانک اطلاعتی مرجع، آمار قابل استنادی در دسترس نداریم و از آنجایی که تعداد مشاغل غیر رسمی در کشور بسیار است، در همین راستا تعدادی از این کارگران نیز در این کارگاه های زیرزمینی فعالیت می کنند.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور، بیان کرد: از خلأ بانک اطلاعاتی  تمامی مسئولان مربوطه در این حوزه ناراحت هستند، اما تا کنون اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

ابوی وجود بانک اطلاعاتی برای اعلام  تعداد کارگران در کشور را یک کار فرا ملی برشمرد و اظهار داشت: از آنجایی که تعداد زیادی از کارگران در خارج از کشور مشغول به کار هستند در همین راستا باید تلاش کنیم، سال 95 با همکاری  مجلس شورای اسلامی  و وزارت رفاه مرجع لازم مشخص شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار